dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Kuběnová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T11:02:16Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T11:02:16Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/35861 | |
dc.description.abstract | Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Key words curriculum, educational programme, teacher, kindergarten, competence, vocational preparation, educational content, focus group, general educational programme for preschool education Annotation This thessis deals with selected topics related with issues of curriculum of a preschool education. In the theoretical part, some basic terms are explained. Then, the personality of a teacher and the educational programme is put into the context. At the end of this part, the characteristics of content of the recommended curriculum of a preschool education is given. The practical part deals with the form of the project curriculum of preschool education, particularly with the educational program. Subsequent elements, such as content analysis and comprarison of the research sample, provide an outline of the educational prerequisites utilizable for creating the own pedagogical documentation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kurikulum | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | učitelka | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | profesní příprava | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací obsah | cs_CZ |
dc.subject | cílové kategorie | cs_CZ |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | educational programme | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | vocational preparation | en_US |
dc.subject | educational content | en_US |
dc.subject | focus group | en_US |
dc.subject | general educational programme for preschool education | en_US |
dc.title | Příprava a realizace kurikula. Vliv profesní přípravy učitelky na kvalitu tvorby vlastní pedagogické dokumentace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-05-27 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 107688 | |
dc.title.translated | Curriculum design and realization. The influence of vocational preparation of a teacher on the quality of creation the own pedagogical documentation | en_US |
dc.contributor.referee | Havlová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001366817 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Key words curriculum, educational programme, teacher, kindergarten, competence, vocational preparation, educational content, focus group, general educational programme for preschool education Annotation This thessis deals with selected topics related with issues of curriculum of a preschool education. In the theoretical part, some basic terms are explained. Then, the personality of a teacher and the educational programme is put into the context. At the end of this part, the characteristics of content of the recommended curriculum of a preschool education is given. The practical part deals with the form of the project curriculum of preschool education, particularly with the educational program. Subsequent elements, such as content analysis and comprarison of the research sample, provide an outline of the educational prerequisites utilizable for creating the own pedagogical documentation. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013668170106986 | |