Zobrazit minimální záznam

Artificial intelligence for real-time strategic games
dc.creatorSýkora, Ondřej
dc.date.accessioned2021-05-24T11:19:59Z
dc.date.available2021-05-24T11:19:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35848
dc.description.abstractNázev práce: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry Autor: Ondřej Sýkora Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Cyril Brom e-mail vedoucího: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z něj- oblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástrojů pro řešení markovovských rozhodovacích problémů. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako vý- zkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozho- dovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za po- mocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výběru akcí a jeho vlastnosti. Klíčová slova: real-time strategická hra, markovovský rozhodovací proces, Expected Out- come, bandit-based plánování, diskrétní simulace 6cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Artificial intelligence for real-time strategic games Author: Ondřej Sýkora Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor: Mgr. Cyril Brom Supervisor's e-mail address: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstract: Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publicati- ons concerning this genre. In this thesis we study the problem of an action selection in the real-time strategy games using methods based on Markov decision processes. In the first chapters we introduce the genre of real-time strategy games from the game designer's perspective as well as from the view of an artificial intelligence researcher. We give an introduction to the Markov decision processes and to methods designed to solve them. We propose a solution of the problem of an action selection based on Markov decision problem solving using a discrete-event simulation of the real-time strategy game. We test the clarity of the proposed method and its properties. Keywords: real-time strategy game, Markov decision process, Expected Outcome, bandit- based planning, discrete-event-simulation 6en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectreal-time strategy gameen_US
dc.subjectMarkov decision processen_US
dc.subjectExpected Outcomeen_US
dc.subjectbandit-based planningen_US
dc.subjectdiscrete-event-simulationen_US
dc.subjectreal-time strategická hracs_CZ
dc.subjectmarkovovský rozhodovací procescs_CZ
dc.subjectExpected Outcomecs_CZ
dc.subjectbandit-based plánovánícs_CZ
dc.subjectdiskrétní simulacecs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro real-time strategické počítačové hrycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-16
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108393
dc.title.translatedArtificial intelligence for real-time strategic gamesen_US
dc.identifier.aleph001465808
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical computer scienceen_US
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical computer scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev práce: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry Autor: Ondřej Sýkora Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Cyril Brom e-mail vedoucího: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z něj- oblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástrojů pro řešení markovovských rozhodovacích problémů. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako vý- zkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozho- dovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za po- mocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výběru akcí a jeho vlastnosti. Klíčová slova: real-time strategická hra, markovovský rozhodovací proces, Expected Out- come, bandit-based plánování, diskrétní simulace 6cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Artificial intelligence for real-time strategic games Author: Ondřej Sýkora Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor: Mgr. Cyril Brom Supervisor's e-mail address: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstract: Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publicati- ons concerning this genre. In this thesis we study the problem of an action selection in the real-time strategy games using methods based on Markov decision processes. In the first chapters we introduce the genre of real-time strategy games from the game designer's perspective as well as from the view of an artificial intelligence researcher. We give an introduction to the Markov decision processes and to methods designed to solve them. We propose a solution of the problem of an action selection based on Markov decision problem solving using a discrete-event simulation of the real-time strategy game. We test the clarity of the proposed method and its properties. Keywords: real-time strategy game, Markov decision process, Expected Outcome, bandit- based planning, discrete-event-simulation 6en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990014658080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV