Show simple item record

Transformation of cult and conceptual value in history of photography
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorDotřel, Jan
dc.date.accessioned2017-05-31T22:49:26Z
dc.date.available2017-05-31T22:49:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3580
dc.description.abstractTato práce se věnuje teorii fotografie a je historického charakteru. Je rozdělena do tří autonomních epizod, které chronologicky odpovídají třem historickým etapám. Tyto části jsou propojeny genealogií jednoho možného čtení fotografie, které budeme po celou dobu práce sledovat. První část se věnuje podmínkám a historickým příčinám zrodu fotografie. Druhá etapa popisuje pozdější dějinné období Výmarské republiky a fotografického hnutí Neue Sachlichkeit. Poslední část se věnuje Düsseldorfské škole fotografie a jejím současným nástupcům. Tyto historické etapy propojuje estetická problematika hodnoty kultovní a konceptuální, na kterých je demonstrován způsob čtení fotografického média jakožto specifického estetického fenoménu.cs_CZ
dc.description.abstractThis historical work focuses on the theory of photography. It is divided into three autonomous episodes chronologically correspond to three historical stages. These parts are connected with one genealogies of one possible reading of the photography. The first part deals with the historical circumstances and causes of the birth of photography. The second phase describes the later period of history of the Weimar Republic and photographic movement of Neue Sachlichkeit. The last part concentrates on Düsseldorf School of Photography and its current followers. These historical eras combines the aesthetic issues of cult and conceptual values, which is demonstrated on the way how read the photographic medium as a specific aesthetic phenomenon.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEmergence fotografiecs_CZ
dc.subjectcamera obscuracs_CZ
dc.subjectcamera lucidacs_CZ
dc.subjectdaguerrotypiecs_CZ
dc.subjectpozitivismuscs_CZ
dc.subjectektoplazmacs_CZ
dc.subjectNeue Sachlichkeitcs_CZ
dc.subjecttechnická reprodukovatelnostcs_CZ
dc.subjectauracs_CZ
dc.subjectkultovní hodnotacs_CZ
dc.subjectDüsseldorfská škola fotografiecs_CZ
dc.subjectkonceptualismuscs_CZ
dc.subjectNeue deutsche Objektivitätcs_CZ
dc.subjectkonceptuální hodnotacs_CZ
dc.subjectangloamerický fotokonceptualismuscs_CZ
dc.subjectEmergence of photographyen_US
dc.subjectcamera obscuraen_US
dc.subjectcamera lucidaen_US
dc.subjectdaguerreotypeen_US
dc.subjectpositivismen_US
dc.subjectectoplasmen_US
dc.subjectNeue Sachlichkeiten_US
dc.subjecttechnical reproducibilityen_US
dc.subjectauraen_US
dc.subjectcult valueen_US
dc.subjectDüsseldorf School of Photographyen_US
dc.subjectconceptualismen_US
dc.subjectNew german objectivityen_US
dc.subjectconceptual valueen_US
dc.subjectphoto-conceptualismen_US
dc.titleTransformace kultovní a konceptuální hodnoty v dějinách fotografiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-15
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163714
dc.title.translatedTransformation of cult and conceptual value in history of photographyen_US
dc.contributor.refereeZuska, Vlastimil
dc.identifier.aleph002106357
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje teorii fotografie a je historického charakteru. Je rozdělena do tří autonomních epizod, které chronologicky odpovídají třem historickým etapám. Tyto části jsou propojeny genealogií jednoho možného čtení fotografie, které budeme po celou dobu práce sledovat. První část se věnuje podmínkám a historickým příčinám zrodu fotografie. Druhá etapa popisuje pozdější dějinné období Výmarské republiky a fotografického hnutí Neue Sachlichkeit. Poslední část se věnuje Düsseldorfské škole fotografie a jejím současným nástupcům. Tyto historické etapy propojuje estetická problematika hodnoty kultovní a konceptuální, na kterých je demonstrován způsob čtení fotografického média jakožto specifického estetického fenoménu.cs_CZ
uk.abstract.enThis historical work focuses on the theory of photography. It is divided into three autonomous episodes chronologically correspond to three historical stages. These parts are connected with one genealogies of one possible reading of the photography. The first part deals with the historical circumstances and causes of the birth of photography. The second phase describes the later period of history of the Weimar Republic and photographic movement of Neue Sachlichkeit. The last part concentrates on Düsseldorf School of Photography and its current followers. These historical eras combines the aesthetic issues of cult and conceptual values, which is demonstrated on the way how read the photographic medium as a specific aesthetic phenomenon.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021063570106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV