Show simple item record

Methods of teaching literature of the world
dc.contributor.advisorKolář, Zdeněk
dc.creatorHien, Phung Thi Phuong
dc.date.accessioned2018-10-30T02:10:11Z
dc.date.available2018-10-30T02:10:11Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3573
dc.description.abstractPředkládaná dizertační práce se pokouší najít cestu ke zlepšení kvality vyučování světové literatury ve Vietnamu na základě využití zkušeností s výukou světové literatury na středních školách České republiky. Vycházíme z předpokladu, že vyučovací metody JSOU jedním z nejdůležitějších činitelů vyučovacího procesu. Metoda je cesta, postup, tedy rozhodujícím prostředek k dosahování cíle v každé lidské uvědomělé činnosti. Platí to pochopitelně i pro vyučování. Tradiční způsob vyučování, ve kterém se používají metody soustřeďující se jen na reprodukci poznatků a na pamětní učivo žáků, novým pedagogickým požadavkům neodpovídají. V současné době se ve škole naopak uplatňují vyučovací metody, pomocí nichž učitel nejen žákům efektivně předává vědomosti, dovednosti, ale které podporují jejich učební proces, rozvíjí jejich tvořivost, iniciativu, samostatnost, které v nich vzbudí zájem o učení a potřebu seberealizace. Aktivizující metody jsou jedny z těch vyučovacích metod, které umožňují tyto úkoly splnit. Proto bychom chtěli v této práci věnovat právě těmto aktivizujícím metodám. Soustředíme se na ně zejména proto, že ve vietnamské škole se objevují jen zřídka, což by se mělo co nejdříve změnit. Tato práce vychází, jak ze studia odborné pedagogické literatury, tak z praktické zkušenosti s vyučováním světové...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to help to improve the quality of teaching world literature in Vietnam, while making use of the experience with teaching this literature at secondary schools in the Czech Republic. This dissertation is based on studying professional pedagogical texts, as well as on hands-on teaching experience both in Vietnam and in the Czech Republic. Treatises and studies mainly by Czech authors and to a certain extent also by educationalists of worldwide reputation have served as theoretical background. Textbooks in both Vietnam and the Czech Republic may well be of use. This work is also founded on the author's practical experience with teaching from Vietnam. The cooperation with Czech teachers has proved extremely interesting and helpful in a number of points. Firstly, I had the chance to observe a number of lessons. Secondly, interviews with teachers and specialists have been a source of practical experience and information for me. Furthermore, there are experimental classes, to which the methods I suggested were applied to. With regard to surveys and conditions in Vietnamese schools, the proposed methods of teaching world literature will be adapted to teaching literature in Vietnam, while respecting the cultural, social, geographical and philosophical differences between Vietnam and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVyučovácí metody a jejich použití ve výuce světové literaturycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-03-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId135606
dc.title.translatedMethods of teaching literature of the worlden_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.contributor.refereeRaudenská, Věra
dc.identifier.aleph000779221
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná dizertační práce se pokouší najít cestu ke zlepšení kvality vyučování světové literatury ve Vietnamu na základě využití zkušeností s výukou světové literatury na středních školách České republiky. Vycházíme z předpokladu, že vyučovací metody JSOU jedním z nejdůležitějších činitelů vyučovacího procesu. Metoda je cesta, postup, tedy rozhodujícím prostředek k dosahování cíle v každé lidské uvědomělé činnosti. Platí to pochopitelně i pro vyučování. Tradiční způsob vyučování, ve kterém se používají metody soustřeďující se jen na reprodukci poznatků a na pamětní učivo žáků, novým pedagogickým požadavkům neodpovídají. V současné době se ve škole naopak uplatňují vyučovací metody, pomocí nichž učitel nejen žákům efektivně předává vědomosti, dovednosti, ale které podporují jejich učební proces, rozvíjí jejich tvořivost, iniciativu, samostatnost, které v nich vzbudí zájem o učení a potřebu seberealizace. Aktivizující metody jsou jedny z těch vyučovacích metod, které umožňují tyto úkoly splnit. Proto bychom chtěli v této práci věnovat právě těmto aktivizujícím metodám. Soustředíme se na ně zejména proto, že ve vietnamské škole se objevují jen zřídka, což by se mělo co nejdříve změnit. Tato práce vychází, jak ze studia odborné pedagogické literatury, tak z praktické zkušenosti s vyučováním světové...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this dissertation is to help to improve the quality of teaching world literature in Vietnam, while making use of the experience with teaching this literature at secondary schools in the Czech Republic. This dissertation is based on studying professional pedagogical texts, as well as on hands-on teaching experience both in Vietnam and in the Czech Republic. Treatises and studies mainly by Czech authors and to a certain extent also by educationalists of worldwide reputation have served as theoretical background. Textbooks in both Vietnam and the Czech Republic may well be of use. This work is also founded on the author's practical experience with teaching from Vietnam. The cooperation with Czech teachers has proved extremely interesting and helpful in a number of points. Firstly, I had the chance to observe a number of lessons. Secondly, interviews with teachers and specialists have been a source of practical experience and information for me. Furthermore, there are experimental classes, to which the methods I suggested were applied to. With regard to surveys and conditions in Vietnamese schools, the proposed methods of teaching world literature will be adapted to teaching literature in Vietnam, while respecting the cultural, social, geographical and philosophical differences between Vietnam and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990007792210106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV