dc.contributor.advisor | Tichá, Alena | |
dc.creator | Krištufová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T10:15:32Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T10:15:32Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/35685 | |
dc.description.abstract | Autorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Autorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-14 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 91005 | |
dc.title.translated | Possibilities and Limits of Communication the Child with Music | en_US |
dc.contributor.referee | Nedělka, Michal | |
dc.identifier.aleph | 001367325 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Music | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Music | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Autorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Autorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013673250106986 | |