Show simple item record

Possibilities and Limits of Communication the Child with Music
dc.contributor.advisorTichá, Alena
dc.creatorKrištufová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-27T10:15:32Z
dc.date.available2017-04-27T10:15:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35685
dc.description.abstractAutorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu...cs_CZ
dc.description.abstractAutorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti a meze komunikace dítěte s hudboucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-14
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91005
dc.title.translatedPossibilities and Limits of Communication the Child with Musicen_US
dc.contributor.refereeNedělka, Michal
dc.identifier.aleph001367325
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu...cs_CZ
uk.abstract.enAutorský abstrakt Diplomová práce na téma Možnosti a meze komunikace dítěte s hudbou je pedagogicko-psychologickou sondou do hudebně výchovného procesu ve škole. Jejím cílem je vytvořit didaktický materiál, který by mohl pomoci všem učitelům hudební výchovy pozvednout úroveň hudební výchovy na českých školách. V teoretické části nejprve pojednáváme o stavu současné hudební výchovy. Především o jejích problémech a nedostatcích. Zaměřujeme se na problematiku poslechu, kterou se snažíme pojmout komplexně. Zjišťujeme tedy, co již bylo k dané problematice řečeno, ať už praktikem, estetikem, psychologem či didaktikem hudební výchovy. V dalším oddíle teoretické části diplomové práce se pak zaměřujeme na to, jaké jsou možnosti nápravy současného stavu. Hudební výchova by měla být aktivní, intergrativní a tvořivá. K tomu, aby taková byla, nám může pomoci uvedená metodická řada při poslechu. Jde v něm především o to, aby žáci aktivně vstupovali do dialogu s hudbou, snažili se jí porozumět. Jednou z možností nápravy, a zároveň nutností, je také modernizace hudebně výchovného procesu. Zdůrazněna je zároveň i didaktická interpretace učiva, díky níž můžeme poslechovou skladbu zpřístupnit žákům. Věnujeme se také stručné analýze vybraných kurikulárních dokumentů: učebnicím, osnovám hudební výchovy, rámcovému vzdělávacímu...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV