Show simple item record

Teacher's Role in the Present Society
dc.contributor.advisorHavlínová, Ivana
dc.creatorKrotká, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-27T10:14:37Z
dc.date.available2017-04-27T10:14:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35681
dc.description.abstractRESUME Diplomová práce Role učitele v současné společnosti se snaží čtenáři přiblížit, jak se v posledních letech proměnila role učitele a co všechno mělo na tuto změnu vliv. Práce je rozčleněna do sedmi částí. První kapitola má uvést čtenáře do filosofických a sociologických souvislostí výchovy. V následující kapitole je čtenář seznámen s učitelskou profesí a se vším, co v současné době obnáší. V další kapitole jsou nastíněny role, které může současný učitel zastávat. Nejedná se však o jejich podrobný výčet, ale o snahu ujasnit očekávání, která jsou na současného učitele kladena. Ve čtvrté kapitole je představen stručný přehled právních dokumentů, v nichž je vymezena učitelská profese. Pátá kapitola popisuje podobu a podstatu školské reformy a následující kapitola poté seznámí čtenáře s tím, jaké změny vnesla školská reforma do učitelské profese. Sedmá kapitola seznámí čtenáře s podobou státní maturity a s tím, co představuje pro učitele. Tato práce nemá jen popisovat změny, které v posledních letech přinesla školská reforma, ale především má přispět k pochopení nelehkého a složitého postavení učitele v dnešní společnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis The Part of the Teacher in the Present Society is trying to give account to the readers how the part of the teacher has changed in the last years and what all up has involved this change. The thesis is divided into seven parts. The first capture should introduce the reader philosophical and sociological context of the upbringing. In the following capture the reader is familiarized with the teacher's profession and with everything what it yields. In the next capture the parts that the present teacher can perform are outlined. It is not their detailed recitation, but the roundup of the expectancy that are placed on the present teacher. In the fourth capture there is a brief list of law documents where the teacher's profession is defined. The fifth capture describes the form and the principles of the educational revision and the following capture acquaints the readers with the changes of the teacher's profession after the educational revision. The seventh capture attends to the new form of the state maturita exam and the related difference for teachers. This thesis should not describe only the changes which the educational revision has brought, but above all it should contribute to understand the formidable and difficult part of the teachers in the present society.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRole učitele v současné společnostics_CZ
dc.subjectTeacher's Role in the Present Societyen_US
dc.titleRole učitele v současné společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-23
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107636
dc.title.translatedTeacher's Role in the Present Societyen_US
dc.contributor.refereeKubišová, Zuzana
dc.identifier.aleph001362750
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csRESUME Diplomová práce Role učitele v současné společnosti se snaží čtenáři přiblížit, jak se v posledních letech proměnila role učitele a co všechno mělo na tuto změnu vliv. Práce je rozčleněna do sedmi částí. První kapitola má uvést čtenáře do filosofických a sociologických souvislostí výchovy. V následující kapitole je čtenář seznámen s učitelskou profesí a se vším, co v současné době obnáší. V další kapitole jsou nastíněny role, které může současný učitel zastávat. Nejedná se však o jejich podrobný výčet, ale o snahu ujasnit očekávání, která jsou na současného učitele kladena. Ve čtvrté kapitole je představen stručný přehled právních dokumentů, v nichž je vymezena učitelská profese. Pátá kapitola popisuje podobu a podstatu školské reformy a následující kapitola poté seznámí čtenáře s tím, jaké změny vnesla školská reforma do učitelské profese. Sedmá kapitola seznámí čtenáře s podobou státní maturity a s tím, co představuje pro učitele. Tato práce nemá jen popisovat změny, které v posledních letech přinesla školská reforma, ale především má přispět k pochopení nelehkého a složitého postavení učitele v dnešní společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis The Part of the Teacher in the Present Society is trying to give account to the readers how the part of the teacher has changed in the last years and what all up has involved this change. The thesis is divided into seven parts. The first capture should introduce the reader philosophical and sociological context of the upbringing. In the following capture the reader is familiarized with the teacher's profession and with everything what it yields. In the next capture the parts that the present teacher can perform are outlined. It is not their detailed recitation, but the roundup of the expectancy that are placed on the present teacher. In the fourth capture there is a brief list of law documents where the teacher's profession is defined. The fifth capture describes the form and the principles of the educational revision and the following capture acquaints the readers with the changes of the teacher's profession after the educational revision. The seventh capture attends to the new form of the state maturita exam and the related difference for teachers. This thesis should not describe only the changes which the educational revision has brought, but above all it should contribute to understand the formidable and difficult part of the teachers in the present society.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV