Show simple item record

Psychological aspects of reentry from LLP-Erasmus
dc.creatorKučerová, Eliška
dc.date.accessioned2018-10-29T22:23:41Z
dc.date.available2018-10-29T22:23:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35552
dc.description.abstractTato rigorózní práce se zaměřuje na psychologickou problematiku návratu ze zahraničního studijního programu LLP - Erasmus. Teoretická část práce pojednává o psychologických aspektech mezikulturní adaptace a zejména mezikulturní readaptace skládající se z kognitivní, afektivní a behaviorální dimenze. Pozornost je věnována především zpětnému kulturnímu šoku: jeho teoretickému vymezení, readaptačním strategiím a přehledu výzkumů. V teoretické části jsou také uvedeny faktory, které ovlivňují průběh mezikulturní adaptace/readaptace. Z uvedených faktorů se práce nejvíce zabývá vlivem pětifaktorové struktury osobnosti, protože se tento koncept osobnosti ukazuje v problematice mezikulturní adaptace/readaptace jako klíčový. V práci je také rozebrán návrh návratového tréninku, kterého by se mohli navracející se studenti účastnit. V empirické části práce byly testovány proměnné, které ovlivňují návrat z LLP - Erasmus. Výzkumu se účastnilo 81 studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jež v akademickém roce 2008/2009 a 2009/2010 absolvovali studijní program LLP - Erasmus. Byly provedeny dvě studie. První studie (validizační studie) se zaměřovala na ověřování výsledků kvantitativní studie mé diplomové práce (Kučerová, 2009). Validizační studie potvrdila, že pohlaví a věk nemají vliv jak na míru zpětného...cs_CZ
dc.description.abstractThis rigorous thesis focuses on the psychological questions of reentry from the foreign studying programme LLP - Erasmus. The theoretical part of the thesis deal with psychological aspects of intercultural adaptation and mainly readaptation which consists of cognitive, affective and behavioral dimension. The attention is especially give to the reverse culture shock: to its definition, readaptation strategies and survey of its research. At the theoretical part, the factors which influence process of intercultural adaptation/readaptation are also introduced. From the introduced factors, this paper mostly focuses on the influence of the five - factor structure of personality because this concept of personality is seen as crucial at the questions of intercultural adaptation/readaptation. This thesis also analyses design of reentry training which returning students could take part in. At the empirical part, there were tested variables which influence reentry from LLP - Erasmus. 81 students who study at Faculty of Arts at Charles University in Prague and who attended LLP - Erasmus in the academic years 2008/2009 and 2009/2010 participated on the research. Two studies were executed. The first study (the validation study) focused on a validisation of results of the quantitative study at my master thesis (Kučerová,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické aspekty návratu z LLP-Erasmuscs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-04-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102989
dc.title.translatedPsychological aspects of reentry from LLP-Erasmusen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.contributor.refereeMorgensternová, Monika
dc.identifier.aleph001298147
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se zaměřuje na psychologickou problematiku návratu ze zahraničního studijního programu LLP - Erasmus. Teoretická část práce pojednává o psychologických aspektech mezikulturní adaptace a zejména mezikulturní readaptace skládající se z kognitivní, afektivní a behaviorální dimenze. Pozornost je věnována především zpětnému kulturnímu šoku: jeho teoretickému vymezení, readaptačním strategiím a přehledu výzkumů. V teoretické části jsou také uvedeny faktory, které ovlivňují průběh mezikulturní adaptace/readaptace. Z uvedených faktorů se práce nejvíce zabývá vlivem pětifaktorové struktury osobnosti, protože se tento koncept osobnosti ukazuje v problematice mezikulturní adaptace/readaptace jako klíčový. V práci je také rozebrán návrh návratového tréninku, kterého by se mohli navracející se studenti účastnit. V empirické části práce byly testovány proměnné, které ovlivňují návrat z LLP - Erasmus. Výzkumu se účastnilo 81 studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jež v akademickém roce 2008/2009 a 2009/2010 absolvovali studijní program LLP - Erasmus. Byly provedeny dvě studie. První studie (validizační studie) se zaměřovala na ověřování výsledků kvantitativní studie mé diplomové práce (Kučerová, 2009). Validizační studie potvrdila, že pohlaví a věk nemají vliv jak na míru zpětného...cs_CZ
uk.abstract.enThis rigorous thesis focuses on the psychological questions of reentry from the foreign studying programme LLP - Erasmus. The theoretical part of the thesis deal with psychological aspects of intercultural adaptation and mainly readaptation which consists of cognitive, affective and behavioral dimension. The attention is especially give to the reverse culture shock: to its definition, readaptation strategies and survey of its research. At the theoretical part, the factors which influence process of intercultural adaptation/readaptation are also introduced. From the introduced factors, this paper mostly focuses on the influence of the five - factor structure of personality because this concept of personality is seen as crucial at the questions of intercultural adaptation/readaptation. This thesis also analyses design of reentry training which returning students could take part in. At the empirical part, there were tested variables which influence reentry from LLP - Erasmus. 81 students who study at Faculty of Arts at Charles University in Prague and who attended LLP - Erasmus in the academic years 2008/2009 and 2009/2010 participated on the research. Two studies were executed. The first study (the validation study) focused on a validisation of results of the quantitative study at my master thesis (Kučerová,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990012981470106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV