Zobrazit minimální záznam

Cross-curricular relations between Czech language and art
dc.contributor.advisorPišlová, Simona
dc.creatorHamáčková, Martina
dc.date.accessioned2017-04-27T08:21:01Z
dc.date.available2017-04-27T08:21:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35308
dc.description.abstractResumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...cs_CZ
dc.description.abstractIntersubjects relations are now more emphasized.I believe that the links between subjects are increasingly applied in lessons at school,supported by Framework Educational Programme,consequently school educational programs.The aim of this work is a summary of common features of the Czech language and art and their application in practice.These two systems are intertwined and connect since ancient time,that is why my goal was to show more specifically how to fill the relationship of these two subjects in the lessons.So I was looking for connections between different subject areas and topics.In the theoretical part of my work,I defined the concept of interdisciplinary relations, and then I described the position of these two subjects in the past and present as well as the areas where students can meet with this relation in their everyday life.In the practical part of my work I was looking for possibilities how to link these two subjects adequately for children.I prepared the structure of lessons in such way,which provides benefits for both subjects.Students worked with literature and communication technologies in a group,alone or with their parents.At the art lessons I was looking for such a topics,which would support the teaching of Czech language.I focused on the preparation of the educational program that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMezipředmětové vztahycs_CZ
dc.subjectjazyk a jazyková komunikacecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectpísmocs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectilustracecs_CZ
dc.titleMezipředmětové vztahy mezi českým jazykem a výtvarnou výchovoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-26
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105152
dc.title.translatedCross-curricular relations between Czech language and arten_US
dc.contributor.refereeCikánová, Karla
dc.identifier.aleph001363362
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...cs_CZ
uk.abstract.enIntersubjects relations are now more emphasized.I believe that the links between subjects are increasingly applied in lessons at school,supported by Framework Educational Programme,consequently school educational programs.The aim of this work is a summary of common features of the Czech language and art and their application in practice.These two systems are intertwined and connect since ancient time,that is why my goal was to show more specifically how to fill the relationship of these two subjects in the lessons.So I was looking for connections between different subject areas and topics.In the theoretical part of my work,I defined the concept of interdisciplinary relations, and then I described the position of these two subjects in the past and present as well as the areas where students can meet with this relation in their everyday life.In the practical part of my work I was looking for possibilities how to link these two subjects adequately for children.I prepared the structure of lessons in such way,which provides benefits for both subjects.Students worked with literature and communication technologies in a group,alone or with their parents.At the art lessons I was looking for such a topics,which would support the teaching of Czech language.I focused on the preparation of the educational program that...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990013633620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV