Show simple item record

Feuerstein's Instrumental Enrichment Program from the Point of View of Primary School Teachers
dc.contributor.advisorŠtech, Stanislav
dc.creatorLipská, Ludmila
dc.date.accessioned2019-02-19T11:41:31Z
dc.date.available2019-02-19T11:41:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35233
dc.description.abstractFEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...cs_CZ
dc.description.abstractFEUERSTEIN'S INSTRUMENTAL ENRICHMENT PROGRAM FROM THE POINT OF VIEW OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS The presented doctoral work covers the programme of cognitive stimulation created by Reuven Feuerstein. It aims to describe the effects that the teachers are triggered with by this programme. The work presents Feuerstein's Instrumental Enrichment (FIE) in context of all the Feuerstein's work. It explains its theoretical grounds in detail, and connects them with broader questions from educational psychology field, that are related to the teaching of thinking skills. There is compared the Feuerstein's theory of Mediated Learning Experience (MLE) with L. S. Vygotsky's theory of mediation in the work. It also refers to the work of J. Piaget in many passages. The research part of the work is based on interviews and two small semantic- differential scales. The research group contained 9 experimental and 6 control teachers from primary schools. The main aim of the carried research was to map what form gain the influences that FIE has on the teachers. We also worked on the teachers' opinions regarding the implementation of this programme at mainstream schools. Besides the description of effects, we were also describing and comparing opinions of both groups on teaching thinking. The closing part of the work is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectProgram Instrumentálního obohacovánícs_CZ
dc.subjectdovednosti mysletcs_CZ
dc.subjectkognitivní funkcecs_CZ
dc.subjectvýuka myšlenícs_CZ
dc.subjectInstrumental Enrichment Programen_US
dc.subjectthinking skillsen_US
dc.subjectcognitive functionsen_US
dc.subjectteaching thinkingen_US
dc.titleFeuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-22
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId95225
dc.title.translatedFeuerstein's Instrumental Enrichment Program from the Point of View of Primary School Teachersen_US
dc.contributor.refereePavelková, Isabella
dc.contributor.refereeMareš, Jiří
dc.identifier.aleph001369644
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csFEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...cs_CZ
uk.abstract.enFEUERSTEIN'S INSTRUMENTAL ENRICHMENT PROGRAM FROM THE POINT OF VIEW OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS The presented doctoral work covers the programme of cognitive stimulation created by Reuven Feuerstein. It aims to describe the effects that the teachers are triggered with by this programme. The work presents Feuerstein's Instrumental Enrichment (FIE) in context of all the Feuerstein's work. It explains its theoretical grounds in detail, and connects them with broader questions from educational psychology field, that are related to the teaching of thinking skills. There is compared the Feuerstein's theory of Mediated Learning Experience (MLE) with L. S. Vygotsky's theory of mediation in the work. It also refers to the work of J. Piaget in many passages. The research part of the work is based on interviews and two small semantic- differential scales. The research group contained 9 experimental and 6 control teachers from primary schools. The main aim of the carried research was to map what form gain the influences that FIE has on the teachers. We also worked on the teachers' opinions regarding the implementation of this programme at mainstream schools. Besides the description of effects, we were also describing and comparing opinions of both groups on teaching thinking. The closing part of the work is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV