Show simple item record

Media reflection of negative parliamentary election campaign in 2002,2006 and 2010
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorPistulková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-27T07:24:46Z
dc.date.available2017-04-27T07:24:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35067
dc.description.abstract(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na mediální reflexi negativní předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny ČR v letech 2002, 2006 a 2010. Hlavním cílem práce je zjistit, zda média ve vymezených obdobích reflektovala příklon českých politických stran k negativnímu politickému marketingu tak, jak ho popisují čeští politologové. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení tématu politického marketingu a charakteristice předvolebních kampaní do Poslanecké sněmovny v letech 2002, 2006 a 2010. Empirická část shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl pro každé předvolební období proveden vždy 13 týdnů před volbami v Hospodářských novinách, Lidových novinách a Mladé frontě DNES. Kvantitativní výzkum nepotvrdil hypotézu, že by dané deníky v období 13 týdnů před volbami reflektovaly větší míru užívání negativního politického marketingu.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis focuses on media reflection of negative Czech parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. The main goal of this thesis is to find out, whether media did reflect at the time the use of negative political marketing by Czech political parties in the way Czech political scientists describe it. Theoretical part explains the principles of political marketing and characterises parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. Empirical part gathers results of quantitative content analysis that were made for each pre- election period 13 weeks before elections in Hospodářské noviny, Lidové noviny and Mladá fronta DNES. The results of quantitative analysis did not confirm the hypothesis that those researched newspapers would in the period of 13 weeks before election reflect higher use of negative political marketing.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectnegativní politický marketingcs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectnegative political marketingen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.titleMediální reflexe negativní předvolební kampaně do PSČR v letech 2002,2006 a 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93575
dc.title.translatedMedia reflection of negative parliamentary election campaign in 2002,2006 and 2010en_US
dc.contributor.refereeŠtechová, Markéta
dc.identifier.aleph001368790
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na mediální reflexi negativní předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny ČR v letech 2002, 2006 a 2010. Hlavním cílem práce je zjistit, zda média ve vymezených obdobích reflektovala příklon českých politických stran k negativnímu politickému marketingu tak, jak ho popisují čeští politologové. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení tématu politického marketingu a charakteristice předvolebních kampaní do Poslanecké sněmovny v letech 2002, 2006 a 2010. Empirická část shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl pro každé předvolební období proveden vždy 13 týdnů před volbami v Hospodářských novinách, Lidových novinách a Mladé frontě DNES. Kvantitativní výzkum nepotvrdil hypotézu, že by dané deníky v období 13 týdnů před volbami reflektovaly větší míru užívání negativního politického marketingu.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis focuses on media reflection of negative Czech parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. The main goal of this thesis is to find out, whether media did reflect at the time the use of negative political marketing by Czech political parties in the way Czech political scientists describe it. Theoretical part explains the principles of political marketing and characterises parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. Empirical part gathers results of quantitative content analysis that were made for each pre- election period 13 weeks before elections in Hospodářské noviny, Lidové noviny and Mladá fronta DNES. The results of quantitative analysis did not confirm the hypothesis that those researched newspapers would in the period of 13 weeks before election reflect higher use of negative political marketing.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV