Show simple item record

The influence of the new information and communication technologies on the subject of social pedagogy
dc.contributor.advisorSak, Petr
dc.creatorVolovská, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-27T07:15:22Z
dc.date.available2017-04-27T07:15:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35030
dc.description.abstractDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do sedmi kapitol. Zabývá se vlivem informačních a komunikačních technologií (ICT) na obsah předmětu sociální pedagogika. První kapitola vymezuje sociální pedagogiku a její předmět. Závěr první kapitoly uvádí definice sociální pedagogiky vztahující se k procesu komputerizace. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj médií lidské civilizace. Třetí kapitola charakterizuje samotný proces komputerizace. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány ICT a prostor je věnován i fenoménu internetu. Čtvrtá kapitola charakterizuje procesy socializace a sociálního zrání, které se mění pod tlakem digitalizace. Tento pojem dále zkoumá v souvislosti se sociálním polem jedince. Pátá kapitola se věnuje vlivu ICT na proměnu trávení volného času u mladé generace. Šestá kapitola vymezuje dopady komputerizace a digitalizace na psychickou i sociální stránku jedince. Další podkapitoly popisují specifická rizika internetu nejen u mladé generace. Poslední, sedmá kapitola, se zaměřuje na výklad myšlenek teoretika médií Marshalla McLuhana.cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis is theoretical study and is divided into seven chapters. It deals with the influence of the Information and Communication Technologies (ICTs) on the subject of social pedagogy. The first chapter defines social pedagogy and its subject. Conclusion of the first chapter provides definitions of social pedagogy relating to the process of computerization. The second chapter focuses on the development of media in human civilization. The third chapter characterizes the process of computerization and describes the ICTs, including the phenomenon of the internet. The fourth chapter describes the processes of socialization and social maturing, which changes under the pressure of digitization. This concept is also explored in relation to social field of an individual. The fifth chapter deals with the influence of ICT on the change of the leisure time of young people. The sixth chapter provides the explanation of the impact of computerization and digitization on psychological and social aspect of an individual. The following subsections describe the specific risks of the internet not only for younger generations. The last chapter focuses on the interpretation of the ideas of the media theorist Marshall McLuhan.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVliv nových informačních a komunikačních technologií na obsah předmětu Sociální pedagogikacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93788
dc.title.translatedThe influence of the new information and communication technologies on the subject of social pedagogyen_US
dc.contributor.refereePoláčková, Věra
dc.identifier.aleph001369606
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do sedmi kapitol. Zabývá se vlivem informačních a komunikačních technologií (ICT) na obsah předmětu sociální pedagogika. První kapitola vymezuje sociální pedagogiku a její předmět. Závěr první kapitoly uvádí definice sociální pedagogiky vztahující se k procesu komputerizace. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj médií lidské civilizace. Třetí kapitola charakterizuje samotný proces komputerizace. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány ICT a prostor je věnován i fenoménu internetu. Čtvrtá kapitola charakterizuje procesy socializace a sociálního zrání, které se mění pod tlakem digitalizace. Tento pojem dále zkoumá v souvislosti se sociálním polem jedince. Pátá kapitola se věnuje vlivu ICT na proměnu trávení volného času u mladé generace. Šestá kapitola vymezuje dopady komputerizace a digitalizace na psychickou i sociální stránku jedince. Další podkapitoly popisují specifická rizika internetu nejen u mladé generace. Poslední, sedmá kapitola, se zaměřuje na výklad myšlenek teoretika médií Marshalla McLuhana.cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is theoretical study and is divided into seven chapters. It deals with the influence of the Information and Communication Technologies (ICTs) on the subject of social pedagogy. The first chapter defines social pedagogy and its subject. Conclusion of the first chapter provides definitions of social pedagogy relating to the process of computerization. The second chapter focuses on the development of media in human civilization. The third chapter characterizes the process of computerization and describes the ICTs, including the phenomenon of the internet. The fourth chapter describes the processes of socialization and social maturing, which changes under the pressure of digitization. This concept is also explored in relation to social field of an individual. The fifth chapter deals with the influence of ICT on the change of the leisure time of young people. The sixth chapter provides the explanation of the impact of computerization and digitization on psychological and social aspect of an individual. The following subsections describe the specific risks of the internet not only for younger generations. The last chapter focuses on the interpretation of the ideas of the media theorist Marshall McLuhan.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013696060106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV