Show simple item record

Legitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České republice
dc.contributor.advisorVrhel, František
dc.creatorSynková, Hana
dc.date.accessioned2018-10-30T00:11:11Z
dc.date.available2018-10-30T00:11:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34976
dc.description.abstractLegitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České Republice Hana Synková Disertační práce mapuje strategie legitimizace a přežití nevládních organizací pracujících s lidmi, kteří bývají kategorizováni jako "sociálně vyloučení" či "Romové". Snaží se odpovědět na otázku, co nevládní organizace dělají, aby vypadaly "úspěšně", byly schopné získávat prostředky a vytvářet organizační renomé. Práce nepojímá organizace jako "věci", ale přibližuje je jako "procesy" a sociální sítě ovlivněné státní a evropskou politikou, systémy financování i vnitřními konkurenčními boji. I přesto, že jsou organizace diskursivně rozděleny na ty, které preferují spíše etnickou nebo sociální definici svých klientů, musejí se vyrovnávat se stejnými tlaky v podobě zákona o sociálních službách, standardů kvality či kontrolních systémů přicházejících s projekty. Organizace nevěnují svůj čas zdaleka jen "práci s klienty", ale i zvyšování sociálního kapitálu svých členů a produkování "textů", které slouží k jejich legitimizaci v očích kontrolních orgánů, ostatních organizací i veřejnosti. Aby bylo možné tyto pro veřejnost "špatně viditelné" procesy výzkumně zachytit, využívá autorka metod organizační antropologie - terénního výzkumu uvnitř organizace a na mnoha místech, které s fungováním organizace kontextuálně...cs_CZ
dc.description.abstractLegitimation and professionalization of a Romani NGO in the Czech Republic Hana Synková This PhD. thesis maps strategies of legitimation and survival of non-governmental organizations working with people that use to be categorized as "socially excluded" or "Roma". It attempts to answer the question: "What NGOs do to be able to look successful, gain resources, and create organizational reputation?" This work does not treat organizations as "things", but as processes and social networks influenced by state and European policies, funding mechanisms and internal competition. Despite the organizations being discursively divided into those preferring more ethnic or social definition of their clients, they have to cope with the same pressures in the shape of social services law, standards of quality or control systems that come with projects. Organizations are far from devoting their time to "work with clients"; they are also involved in enlarging social capital of their members and in production of "texts" that serve their legitimation claims towards control bodies, other organizations and public. In order to research these publicly less visible processes, the authoress uses methods of organizational anthropology - fieldwork inside organization and at many places which are contextually linked to the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnon-governmental organizationsen_US
dc.subjectlegitimationen_US
dc.subjectprofessionalizationen_US
dc.subjectorganizational anthropologyen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectRomaen_US
dc.subjectsocial services in the Czech Republicen_US
dc.subjectnevládní organizacecs_CZ
dc.subjectlegitimizacecs_CZ
dc.subjectprofesionalizacecs_CZ
dc.subjectantropologie organizacícs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectsociální služby v České republicecs_CZ
dc.titleLegitimation and professionalization of a Romani NGO in the Czech Repulicen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-21
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId25113
dc.title.translatedLegitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České republicecs_CZ
dc.contributor.refereeUherek, Zdeněk
dc.contributor.refereeMušinka, Alexander
dc.identifier.aleph001369161
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnologyen_US
thesis.degree.disciplineEtnologiecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csLegitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České Republice Hana Synková Disertační práce mapuje strategie legitimizace a přežití nevládních organizací pracujících s lidmi, kteří bývají kategorizováni jako "sociálně vyloučení" či "Romové". Snaží se odpovědět na otázku, co nevládní organizace dělají, aby vypadaly "úspěšně", byly schopné získávat prostředky a vytvářet organizační renomé. Práce nepojímá organizace jako "věci", ale přibližuje je jako "procesy" a sociální sítě ovlivněné státní a evropskou politikou, systémy financování i vnitřními konkurenčními boji. I přesto, že jsou organizace diskursivně rozděleny na ty, které preferují spíše etnickou nebo sociální definici svých klientů, musejí se vyrovnávat se stejnými tlaky v podobě zákona o sociálních službách, standardů kvality či kontrolních systémů přicházejících s projekty. Organizace nevěnují svůj čas zdaleka jen "práci s klienty", ale i zvyšování sociálního kapitálu svých členů a produkování "textů", které slouží k jejich legitimizaci v očích kontrolních orgánů, ostatních organizací i veřejnosti. Aby bylo možné tyto pro veřejnost "špatně viditelné" procesy výzkumně zachytit, využívá autorka metod organizační antropologie - terénního výzkumu uvnitř organizace a na mnoha místech, které s fungováním organizace kontextuálně...cs_CZ
uk.abstract.enLegitimation and professionalization of a Romani NGO in the Czech Republic Hana Synková This PhD. thesis maps strategies of legitimation and survival of non-governmental organizations working with people that use to be categorized as "socially excluded" or "Roma". It attempts to answer the question: "What NGOs do to be able to look successful, gain resources, and create organizational reputation?" This work does not treat organizations as "things", but as processes and social networks influenced by state and European policies, funding mechanisms and internal competition. Despite the organizations being discursively divided into those preferring more ethnic or social definition of their clients, they have to cope with the same pressures in the shape of social services law, standards of quality or control systems that come with projects. Organizations are far from devoting their time to "work with clients"; they are also involved in enlarging social capital of their members and in production of "texts" that serve their legitimation claims towards control bodies, other organizations and public. In order to research these publicly less visible processes, the authoress uses methods of organizational anthropology - fieldwork inside organization and at many places which are contextually linked to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV