Show simple item record

Mentoring in the process of becoming a teacher
dc.contributor.advisorVašutová, Jaroslava
dc.creatorDuschinská, Karolina
dc.date.accessioned2020-11-26T17:49:36Z
dc.date.available2020-11-26T17:49:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34906
dc.description.abstractDUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRACT (EN) The aim of the dissertation thesis is to analyse mentoring as a facilitative means to promote professional learning during the practical component of initial teacher education in the Czech republic. Theoretical part gives introduction to the Czech and European mentoring context in teacher education and brings an overview on selected theoretical mentoring models and relevant research findings. An own theoretical mentoring model, developed through the grounded theory research design, is the core of the empirical part of the thesis. The detailed description of the inductive methodology explains gradual data collection and analytical techniques of open, axial, selective and thematic coding. Concept mapping through Cmaps Tools software has been chosen for interim and final visualisation of the results. Basic concepts and relations are analyzed and the mentor relationship is identified as the core cathegory of the analytical story line. The work brings an interim paradigm model, a typology of the mentor relationship and a complex causal theoretical mentoring model in the Czech republic. This model is then extrapolated from the comparative perspective, based on a case study of the Dutch mentoring system in...en_US
dc.description.abstractDUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRAKT (CZ) Cílem disertační práce je analyzovat procesy mentoringu jako systému facilitace profesního učení v praktické komponentě přípravného vzdělávání učitelů v ČR. Teoretická část stručně uvádí vzdělávací kontext v České republice i v zahraničí a přináší přehled vybraných teoretických modelů mentoringu a relevantních výzkumných nálezů. Jádrem empirické části práce je návrh vlastního teoretického modelu mentoringu za využití výzkumného designu zakotvené teorie. Součástí práce je podrobný popis induktivní metodologie výzkumu, kdy byla uplatněna graduální konstrukce výzkumného vzorku pro hloubkové rozhovory a využity analytické techniky otevřeného, axiálního, selektivního a tematického kódování. Pro účely průběžné i finální vizualizace výzkumných zjištění je zvolena tvorba konceptových map prostřednictvím softwarového nástroje Cmap Tools. V práci jsou analyzovány základní pojmy a vztahy a jako centrální kategorie je identifikován mentorský vztah, prezentuje se přechodný paradigmatický model mentoringu, typologie mentorského vztahu a konečně kauzální komplexní model procesů a vztahů mentoringu. S modelem se dále pracuje aplikačním způsobem; na základě vlastní případové studie mentoringu v Nizozemsku je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMentoring v procesu stávání se učitelemcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-20
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId97350
dc.title.translatedMentoring in the process of becoming a teacheren_US
dc.contributor.refereePíšová, Michaela
dc.contributor.refereeUrbánek, Petr
dc.identifier.aleph001293373
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRAKT (CZ) Cílem disertační práce je analyzovat procesy mentoringu jako systému facilitace profesního učení v praktické komponentě přípravného vzdělávání učitelů v ČR. Teoretická část stručně uvádí vzdělávací kontext v České republice i v zahraničí a přináší přehled vybraných teoretických modelů mentoringu a relevantních výzkumných nálezů. Jádrem empirické části práce je návrh vlastního teoretického modelu mentoringu za využití výzkumného designu zakotvené teorie. Součástí práce je podrobný popis induktivní metodologie výzkumu, kdy byla uplatněna graduální konstrukce výzkumného vzorku pro hloubkové rozhovory a využity analytické techniky otevřeného, axiálního, selektivního a tematického kódování. Pro účely průběžné i finální vizualizace výzkumných zjištění je zvolena tvorba konceptových map prostřednictvím softwarového nástroje Cmap Tools. V práci jsou analyzovány základní pojmy a vztahy a jako centrální kategorie je identifikován mentorský vztah, prezentuje se přechodný paradigmatický model mentoringu, typologie mentorského vztahu a konečně kauzální komplexní model procesů a vztahů mentoringu. S modelem se dále pracuje aplikačním způsobem; na základě vlastní případové studie mentoringu v Nizozemsku je...cs_CZ
uk.abstract.enDUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRACT (EN) The aim of the dissertation thesis is to analyse mentoring as a facilitative means to promote professional learning during the practical component of initial teacher education in the Czech republic. Theoretical part gives introduction to the Czech and European mentoring context in teacher education and brings an overview on selected theoretical mentoring models and relevant research findings. An own theoretical mentoring model, developed through the grounded theory research design, is the core of the empirical part of the thesis. The detailed description of the inductive methodology explains gradual data collection and analytical techniques of open, axial, selective and thematic coding. Concept mapping through Cmaps Tools software has been chosen for interim and final visualisation of the results. Basic concepts and relations are analyzed and the mentor relationship is identified as the core cathegory of the analytical story line. The work brings an interim paradigm model, a typology of the mentor relationship and a complex causal theoretical mentoring model in the Czech republic. This model is then extrapolated from the comparative perspective, based on a case study of the Dutch mentoring system in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012933730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV