dc.contributor.advisor | Mužík, Jaroslav | |
dc.creator | Nováková, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T06:33:24Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T06:33:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/34860 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of this dissertation is to provide information about professional competencies of the experiential learning instructor. I would like to focus on the competencies which make him able to present himself as an educator at experiential courses organized for companies. Learning through the experience is regarded as a very progressive and often applied access to adult education. Regarding the company practice, this methodological concept is most often used for soft skills development, specifically for individuals and teams on occasion of teambuilding trainings. If we omit the participants, one of the most crucial roles during the whole process is dedicated to the instructor. Apart from the names as tutor, trainer or lecturer is the name instructor used commonly for the educator in the specific area of experiential teambuilding courses. The whole learning process is held in the instructor's hands, while they are constantly supporting participants on their way to acquire new knowledge, skills and information. In the ideal state, we develop those of the participants' competencies which were specified at the preparation process of targeting. On Czech market we can find a group of educational companies that sell particular teambuilding programs to corporate clients. Each of them dispose of its own... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Profesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-14 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 90260 | |
dc.title.translated | Professional competencies of experiential learning instructor | en_US |
dc.contributor.referee | Froněk, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001373028 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of this dissertation is to provide information about professional competencies of the experiential learning instructor. I would like to focus on the competencies which make him able to present himself as an educator at experiential courses organized for companies. Learning through the experience is regarded as a very progressive and often applied access to adult education. Regarding the company practice, this methodological concept is most often used for soft skills development, specifically for individuals and teams on occasion of teambuilding trainings. If we omit the participants, one of the most crucial roles during the whole process is dedicated to the instructor. Apart from the names as tutor, trainer or lecturer is the name instructor used commonly for the educator in the specific area of experiential teambuilding courses. The whole learning process is held in the instructor's hands, while they are constantly supporting participants on their way to acquire new knowledge, skills and information. In the ideal state, we develop those of the participants' competencies which were specified at the preparation process of targeting. On Czech market we can find a group of educational companies that sell particular teambuilding programs to corporate clients. Each of them dispose of its own... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013730280106986 | |