Show simple item record

Professional competencies of experiential learning instructor
dc.contributor.advisorMužík, Jaroslav
dc.creatorNováková, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-27T06:33:24Z
dc.date.available2017-04-27T06:33:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34860
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of this dissertation is to provide information about professional competencies of the experiential learning instructor. I would like to focus on the competencies which make him able to present himself as an educator at experiential courses organized for companies. Learning through the experience is regarded as a very progressive and often applied access to adult education. Regarding the company practice, this methodological concept is most often used for soft skills development, specifically for individuals and teams on occasion of teambuilding trainings. If we omit the participants, one of the most crucial roles during the whole process is dedicated to the instructor. Apart from the names as tutor, trainer or lecturer is the name instructor used commonly for the educator in the specific area of experiential teambuilding courses. The whole learning process is held in the instructor's hands, while they are constantly supporting participants on their way to acquire new knowledge, skills and information. In the ideal state, we develop those of the participants' competencies which were specified at the preparation process of targeting. On Czech market we can find a group of educational companies that sell particular teambuilding programs to corporate clients. Each of them dispose of its own...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProfesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90260
dc.title.translatedProfessional competencies of experiential learning instructoren_US
dc.contributor.refereeFroněk, Jan
dc.identifier.aleph001373028
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this dissertation is to provide information about professional competencies of the experiential learning instructor. I would like to focus on the competencies which make him able to present himself as an educator at experiential courses organized for companies. Learning through the experience is regarded as a very progressive and often applied access to adult education. Regarding the company practice, this methodological concept is most often used for soft skills development, specifically for individuals and teams on occasion of teambuilding trainings. If we omit the participants, one of the most crucial roles during the whole process is dedicated to the instructor. Apart from the names as tutor, trainer or lecturer is the name instructor used commonly for the educator in the specific area of experiential teambuilding courses. The whole learning process is held in the instructor's hands, while they are constantly supporting participants on their way to acquire new knowledge, skills and information. In the ideal state, we develop those of the participants' competencies which were specified at the preparation process of targeting. On Czech market we can find a group of educational companies that sell particular teambuilding programs to corporate clients. Each of them dispose of its own...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013730280106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV