Zobrazit minimální záznam

The methods of development of key competences for solving of the problems on second level of elementary school
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorJarošová, Jiřina
dc.date.accessioned2017-04-27T06:23:16Z
dc.date.available2017-04-27T06:23:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34815
dc.description.abstractTato práce s názvem Metody rozvoje klíčové kompetence řešení problémů na 2. stupni ZŠ je koncipována jako teoreticko-empirická. Cílem mé práce je ukázat postupy, jak lze klíčovou kompetenci řešení problémů úspěšně rozvíjet u žáků během vzdělávacího procesu. V první, teoretické části, se zabývám analýzou základních pojmů: kurikulární reforma, klíčové kompetence, klíčová kompetence řešení problémů, hodnocení klíčové kompetence řešení problémů, schopnost řešit problémy a kreativita, výchovné a vzdělávací strategie, metody vyučování, aktivizující metody. Empirická část je orientována na přímou pedagogickou praxi. Popisuji konkrétní metody vhodné pro naplňování hladiny klíčové kompetence řešení problémů. Zaměřuji se na využití jednotlivých metod, jejich výhody a nevýhody i na chyby, kterých je nutné se při aplikaci těchto metod vyvarovat. Vzhledem k tomu, že vyučuji fyziku na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení, popisuji činnosti a aktivity, které se mi při výuce osvědčily. V přílohách jsou uvedeny stručné popisy některých vyučovacích jednotek, kdy jsem uvedené metody sama použila a zároveň popisuji zjištěné výsledky.cs_CZ
dc.description.abstractThis work with the title The methods of development of key competens for solving of the prolems on second level of elementary school was written partly as theoretical and partly as empirical. The aim of my work is to show ways of forming the key competences of solving problems in the educational process. The theoretical part of my work analyses the basic terminology such as: curricular reform, key competences, key problems solving competenc, problem solving ability and creativity, education strategy, teaching methods, activating methods. The empirical part is orientated to direct pedagogical practice. It describes various methods particulary suitable for developing the key problems solving competence. It shows the advantages and disadvanteges of these methods in work experience and it also draws the attention to those mistakes that are often being made during their application. Because I am a Science teacher at elementary school for children with special educational needs, I also describe some activities which I consider to be very useful. Brief descriptions of some teaching units used in my lessons are given in the appendix together with the description of discovered results.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMetody rozvoje klíčové kompetence řešení problémů na 2.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93763
dc.title.translatedThe methods of development of key competences for solving of the problems on second level of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
dc.identifier.aleph001370542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce s názvem Metody rozvoje klíčové kompetence řešení problémů na 2. stupni ZŠ je koncipována jako teoreticko-empirická. Cílem mé práce je ukázat postupy, jak lze klíčovou kompetenci řešení problémů úspěšně rozvíjet u žáků během vzdělávacího procesu. V první, teoretické části, se zabývám analýzou základních pojmů: kurikulární reforma, klíčové kompetence, klíčová kompetence řešení problémů, hodnocení klíčové kompetence řešení problémů, schopnost řešit problémy a kreativita, výchovné a vzdělávací strategie, metody vyučování, aktivizující metody. Empirická část je orientována na přímou pedagogickou praxi. Popisuji konkrétní metody vhodné pro naplňování hladiny klíčové kompetence řešení problémů. Zaměřuji se na využití jednotlivých metod, jejich výhody a nevýhody i na chyby, kterých je nutné se při aplikaci těchto metod vyvarovat. Vzhledem k tomu, že vyučuji fyziku na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení, popisuji činnosti a aktivity, které se mi při výuce osvědčily. V přílohách jsou uvedeny stručné popisy některých vyučovacích jednotek, kdy jsem uvedené metody sama použila a zároveň popisuji zjištěné výsledky.cs_CZ
uk.abstract.enThis work with the title The methods of development of key competens for solving of the prolems on second level of elementary school was written partly as theoretical and partly as empirical. The aim of my work is to show ways of forming the key competences of solving problems in the educational process. The theoretical part of my work analyses the basic terminology such as: curricular reform, key competences, key problems solving competenc, problem solving ability and creativity, education strategy, teaching methods, activating methods. The empirical part is orientated to direct pedagogical practice. It describes various methods particulary suitable for developing the key problems solving competence. It shows the advantages and disadvanteges of these methods in work experience and it also draws the attention to those mistakes that are often being made during their application. Because I am a Science teacher at elementary school for children with special educational needs, I also describe some activities which I consider to be very useful. Brief descriptions of some teaching units used in my lessons are given in the appendix together with the description of discovered results.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013705420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV