dc.contributor.advisor | Poláčková, Věra | |
dc.creator | Charyparová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T06:20:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T06:20:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/34804 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce zpracovává problematiku kvality života seniorů ve městě Most z hlediska sociálně pedagogického. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. První kapitola se věnuje fenoménu stárnutí a stáří, poukazuje na jeho různá pojetí a na jeho projevy. Z pohledu sociálně pedagogického lze považovat za nejpodstatnější podkapitolu "Adaptace na stáří". Druhá kapitola zpracovává téma systému péče o seniory v České republice. Třetí kapitola se věnuje fenoménu kvality života z širšího úhlu pohledu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na kvalitu života u konkrétní cílové skupiny, v tomto případě seniorské populace, se zaměřením na sociálně pedagogické aspekty dané problematiky. Seznamuje čtenáře s faktory, které ovlivňují kvalitu života ve stáří. Aspekt sociálně pedagogický reflektuje zejména determinanta "Aktivní stárnutí". Empirická část práce začíná kapitolou pátou, která pojednává o systému péče o seniory v Mostě. Následující šestá kapitola představuje cíle empirické části, výchozí hypotézy a použitou techniku empirického šetření. Kapitola rovněž obsahuje popis základního souboru a výběru respondentů. Po analýze získaných dat následuje interpretace zjištěných výsledků. V závěru jsou ověřovány stanovené hypotézy a jsou formulována doporučení v rámci zjištěných problémových oblastí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This theoretical-empirical thesis deals with the issue of the quality of life of seniors in the city of Most; this theme is investigated from social-pedagogic point of view. The first chapter is focused on the phenomenon of human senescence and its different concepts and symptoms. The sub-chapter "The adaptation on aging" is crucial from the social-pedagogic angle of view. The second chapter deals with the system of senior care in the Czech Republic. While the third chapter is aimed on the phenomenon of the quality of life assessed from a wide perspective, the following chapter is focused on the specific target group - senior population - with the emphasis on the social-pedagogic aspects of this issue. It illustrates the factors affecting the quality of life in old age. The social-pedagogical aspect is reflected especially by the factor of "Active aging". The empirical part of the thesis starts with the fifth chapter that concerns the system of senior care in Most. The following sixth chapter introduces the aims of the empirical part, explains the hypotheses and the methods of the empirical investigation. The chapter also contains the description of the target group and the methods of selection of the respondents. The analysis of the obtained data is followed by the interpretation of the findings. Finally,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Kvalita života seniorů ve městě Most: z pohledu sociálně pedagogického | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-22 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 93834 | |
dc.title.translated | Senior's quality of life in the town of Most: aspect of social pedagogy | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Růžena | |
dc.identifier.aleph | 001369585 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zpracovává problematiku kvality života seniorů ve městě Most z hlediska sociálně pedagogického. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. První kapitola se věnuje fenoménu stárnutí a stáří, poukazuje na jeho různá pojetí a na jeho projevy. Z pohledu sociálně pedagogického lze považovat za nejpodstatnější podkapitolu "Adaptace na stáří". Druhá kapitola zpracovává téma systému péče o seniory v České republice. Třetí kapitola se věnuje fenoménu kvality života z širšího úhlu pohledu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na kvalitu života u konkrétní cílové skupiny, v tomto případě seniorské populace, se zaměřením na sociálně pedagogické aspekty dané problematiky. Seznamuje čtenáře s faktory, které ovlivňují kvalitu života ve stáří. Aspekt sociálně pedagogický reflektuje zejména determinanta "Aktivní stárnutí". Empirická část práce začíná kapitolou pátou, která pojednává o systému péče o seniory v Mostě. Následující šestá kapitola představuje cíle empirické části, výchozí hypotézy a použitou techniku empirického šetření. Kapitola rovněž obsahuje popis základního souboru a výběru respondentů. Po analýze získaných dat následuje interpretace zjištěných výsledků. V závěru jsou ověřovány stanovené hypotézy a jsou formulována doporučení v rámci zjištěných problémových oblastí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This theoretical-empirical thesis deals with the issue of the quality of life of seniors in the city of Most; this theme is investigated from social-pedagogic point of view. The first chapter is focused on the phenomenon of human senescence and its different concepts and symptoms. The sub-chapter "The adaptation on aging" is crucial from the social-pedagogic angle of view. The second chapter deals with the system of senior care in the Czech Republic. While the third chapter is aimed on the phenomenon of the quality of life assessed from a wide perspective, the following chapter is focused on the specific target group - senior population - with the emphasis on the social-pedagogic aspects of this issue. It illustrates the factors affecting the quality of life in old age. The social-pedagogical aspect is reflected especially by the factor of "Active aging". The empirical part of the thesis starts with the fifth chapter that concerns the system of senior care in Most. The following sixth chapter introduces the aims of the empirical part, explains the hypotheses and the methods of the empirical investigation. The chapter also contains the description of the target group and the methods of selection of the respondents. The analysis of the obtained data is followed by the interpretation of the findings. Finally,... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013695850106986 | |