Show simple item record

The role of lifelong learning in the practise of the nursing profession
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorHašková, Jindra
dc.date.accessioned2017-04-27T06:19:21Z
dc.date.available2017-04-27T06:19:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34797
dc.description.abstractDiplomová práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdelena do jedenácti kapitol. V první kapitole jsou vysvetleny duvody výberu tématu. Druhá kapitola se venuje historii ošetrovatelství a pocátkum vzdelávání ošetrovatelek až do doby vzniku ošetrovatelského školství, které je podrobneji rozebráno v kapitole tretí. Ta je rozdelena na školství ve svete a u nás. V jednotlivých podkapitolách je popisováno období od vzniku první ošetrovatelské školy v Londýne v roce 1860 až do soucasnosti. Ctvrtá kapitola charakterizuje jednotlivé formy celoživotního vzdelávání tak, jak je uvádí zákon c. 96/2004 Sb. V páté kapitole jsou uvedeny podmínky pro získání registrace pri výkonu povolání sestry. Šestá kapitola popisuje profesní organizaci a její místo v celoživotním vzdelávání sester s následným shrnutím teoretické cásti a platnými predpisy v kapitole sedmé. Osmá kapitola se celá zabývá empirickým šetrením. Je zde vysvetlen cíl, hypotézy, charakteristika výzkumného vzorku, sber dat a jejich vyhodnocení. Devátá kapitola je venována shrnutí výsledku empirického šetrení. Diskuse je uvedena v kapitole desáté a záver diplomové práce v kapitole jedenácté.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis has the theoretical and empirical character and is divided into eleven chapters. The first chapter explains the reasons for the selection of the topic. The second chapter is focused on the history of nursing and the origins of education of nurses until establishment of the nursing education system discussed in detail in the following chapter. The third chapter is divided into the parts focused on the education system in the world and in our country. In the individual subchapters is described the period from the establishment of the first nursing school in London in 1860 to the present. The fourth chapter characterizes individual forms of lifelong learning, as provided for in Act No. 96/2004 of the Collection of Laws of the Czech Republic. The fifth chapter lists the conditions for attainment of registration while exercising the nursing profession. The sixth chapter describes a professional organization and its position in the lifelong learning of nurses, and is followed by the summary of the theoretical part and the valid regulations in the seventh part. The eighth chapter is entirely focused on the empirical survey. It explains the objective, hypotheses, characteristics of the research sample, and data collection and evaluation. The ninth chapter summarizes the results of the empirical survey....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleÚloha celoživotního vzdělávání při výkonu povolání zdravotní sestrycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93765
dc.title.translatedThe role of lifelong learning in the practise of the nursing professionen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001369583
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdelena do jedenácti kapitol. V první kapitole jsou vysvetleny duvody výberu tématu. Druhá kapitola se venuje historii ošetrovatelství a pocátkum vzdelávání ošetrovatelek až do doby vzniku ošetrovatelského školství, které je podrobneji rozebráno v kapitole tretí. Ta je rozdelena na školství ve svete a u nás. V jednotlivých podkapitolách je popisováno období od vzniku první ošetrovatelské školy v Londýne v roce 1860 až do soucasnosti. Ctvrtá kapitola charakterizuje jednotlivé formy celoživotního vzdelávání tak, jak je uvádí zákon c. 96/2004 Sb. V páté kapitole jsou uvedeny podmínky pro získání registrace pri výkonu povolání sestry. Šestá kapitola popisuje profesní organizaci a její místo v celoživotním vzdelávání sester s následným shrnutím teoretické cásti a platnými predpisy v kapitole sedmé. Osmá kapitola se celá zabývá empirickým šetrením. Je zde vysvetlen cíl, hypotézy, charakteristika výzkumného vzorku, sber dat a jejich vyhodnocení. Devátá kapitola je venována shrnutí výsledku empirického šetrení. Diskuse je uvedena v kapitole desáté a záver diplomové práce v kapitole jedenácté.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis has the theoretical and empirical character and is divided into eleven chapters. The first chapter explains the reasons for the selection of the topic. The second chapter is focused on the history of nursing and the origins of education of nurses until establishment of the nursing education system discussed in detail in the following chapter. The third chapter is divided into the parts focused on the education system in the world and in our country. In the individual subchapters is described the period from the establishment of the first nursing school in London in 1860 to the present. The fourth chapter characterizes individual forms of lifelong learning, as provided for in Act No. 96/2004 of the Collection of Laws of the Czech Republic. The fifth chapter lists the conditions for attainment of registration while exercising the nursing profession. The sixth chapter describes a professional organization and its position in the lifelong learning of nurses, and is followed by the summary of the theoretical part and the valid regulations in the seventh part. The eighth chapter is entirely focused on the empirical survey. It explains the objective, hypotheses, characteristics of the research sample, and data collection and evaluation. The ninth chapter summarizes the results of the empirical survey....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013695830106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV