Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Project "Class symbol" and a square grid
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34756Identifikátory
SIS: 93135
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bomerová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
23. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
matematické poznání, konstruktivismus, čtvercová síť, rovinná geometrie, zvětšování - podobnost, projektová metodaKlíčová slova (anglicky)
mathematical knowledge, constructivism, square grid, plane geometry, enlarging - similarity, project methodDiplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience with the square grid in the project method. For this purpose, observed two groups of pupils aged 10-11 years, experimental and control group. Work with the experimental group was situated in two weeks.