Show simple item record

Corporate Social Responsibility - Nonprofit and Business Sector Collaboration
dc.contributor.advisorMatyáš, Ondřej
dc.creatorProcházková, Zuzana
dc.date.accessioned2020-08-26T16:41:46Z
dc.date.available2020-08-26T16:41:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34754
dc.description.abstractT-Mobile Czech Republic a.s. Document1 1/1 Abstract: This study focuses on the collaboration between profit and nonprofit sector in the Czech Republic. The primary objective is to find specific elements in collaboration between nonprofit organizations and profit organizations, and answer the main research questions concerning the relationship characteristics. This study consists basically of two parts. The first one is a theoretical part and focuses on corporate social responsibility, business philanthropy, social marketing, sponsoring and other business activities concerning corporate social responsibility and philanthropy. The second research part is aimed at SWOT analysis of the collaboration between profit and nonprofit sector and research of nonprofit sector designed as a questionnaire research. The research of this study is based on data retrieved from particular nonprofit organizations, which have received a donation from Ceskoslovenska obchodni banka, a. s., Komercni banka a.s. or T-Mobile CZ a.s. While the collaboration between profit and nonprofit sector is not mapped yet in the Czech Republic, the main sources for my study were international, mainly U.S. theoretical and research studies.en_US
dc.description.abstractT-Mobile Czech Republic a.s. Document1 1/1 Abstrakt: Tato diplomová práce se soustřeďuje na spolupráci ziskového a neziskového sektoru v České republice. Cílem práce je najít určité charakteristické prvky ve spolupráci mezi ziskovými a neziskovými společnostmi a zodpovědět stanovené výzkumné otázky sledující specifické vlastnosti vzájemných vztahů neziskových a ziskových subjektů. Práce se obecně skládá ze dvou částí. První část je teoretická a soustřeďuje se na problematiku společenské odpovědnosti firem, firemní filantropii, sponzoring a další firemní aktivity v oblasti společenské odpovědnosti. Druhá část práce je věnována situační analýze spolupráce neziskových a ziskových subjektů a výzkumu neziskových organizací provedenému pomocí dotazníkového šetření. Výzkumná část práce je založena na datech získaných od vybraných nestátních neziskových organizací, které byly podpořeny jednou z předem stanovených společností: Československá obchodní banka a.s., Komerční banka a.s. a T-Mobile ČR a.s. Jelikož na téma spolupráce ziskového a neziskového sektoru zatím v České republice neexistuje žádná odborná studie, čerpala jsem podklady pro svou práci především ze zahraničí, konkrétně z prostředí amerického neziskového sektoru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectCSRcs_CZ
dc.titleSpolečenská odpovědnost firem - spolupráce ziskových a neziskových organizacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-03-24
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId99435
dc.title.translatedCorporate Social Responsibility - Nonprofit and Business Sector Collaborationen_US
dc.contributor.refereeDohnalová, Marie
dc.identifier.aleph001384372
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csT-Mobile Czech Republic a.s. Document1 1/1 Abstrakt: Tato diplomová práce se soustřeďuje na spolupráci ziskového a neziskového sektoru v České republice. Cílem práce je najít určité charakteristické prvky ve spolupráci mezi ziskovými a neziskovými společnostmi a zodpovědět stanovené výzkumné otázky sledující specifické vlastnosti vzájemných vztahů neziskových a ziskových subjektů. Práce se obecně skládá ze dvou částí. První část je teoretická a soustřeďuje se na problematiku společenské odpovědnosti firem, firemní filantropii, sponzoring a další firemní aktivity v oblasti společenské odpovědnosti. Druhá část práce je věnována situační analýze spolupráce neziskových a ziskových subjektů a výzkumu neziskových organizací provedenému pomocí dotazníkového šetření. Výzkumná část práce je založena na datech získaných od vybraných nestátních neziskových organizací, které byly podpořeny jednou z předem stanovených společností: Československá obchodní banka a.s., Komerční banka a.s. a T-Mobile ČR a.s. Jelikož na téma spolupráce ziskového a neziskového sektoru zatím v České republice neexistuje žádná odborná studie, čerpala jsem podklady pro svou práci především ze zahraničí, konkrétně z prostředí amerického neziskového sektoru.cs_CZ
uk.abstract.enT-Mobile Czech Republic a.s. Document1 1/1 Abstract: This study focuses on the collaboration between profit and nonprofit sector in the Czech Republic. The primary objective is to find specific elements in collaboration between nonprofit organizations and profit organizations, and answer the main research questions concerning the relationship characteristics. This study consists basically of two parts. The first one is a theoretical part and focuses on corporate social responsibility, business philanthropy, social marketing, sponsoring and other business activities concerning corporate social responsibility and philanthropy. The second research part is aimed at SWOT analysis of the collaboration between profit and nonprofit sector and research of nonprofit sector designed as a questionnaire research. The research of this study is based on data retrieved from particular nonprofit organizations, which have received a donation from Ceskoslovenska obchodni banka, a. s., Komercni banka a.s. or T-Mobile CZ a.s. While the collaboration between profit and nonprofit sector is not mapped yet in the Czech Republic, the main sources for my study were international, mainly U.S. theoretical and research studies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013843720106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV