Zobrazit minimální záznam

Interactive Narrative as a Mean of Analysis in Electronic Videogames
dc.contributor.advisorŘíha, Daniel
dc.creatorCsémy, Miklós
dc.date.accessioned2020-08-27T08:23:04Z
dc.date.available2020-08-27T08:23:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34743
dc.description.abstract1 Abstract: This thesis is focused on researching options of analysis in electronic videogames, using the concept of interactive narrative. In analysis, the electronic videogame is always encountered as an individual piece of work. The thesis describes the model of interaction between the player and the electronic videogame based on existing psychological literature. The interactive narrative is used to describe the structure of the electronic videogame. The analysis happens on two levels. The first level is based on the game code, which is seen as the sum of options which may be actualized in the process of interaction. The thesis refers to this as the predisposed narrative. The second level lies in the moment of interaction itself, where the result of player's activity leads to representation of some of the aforementioned options and disregard of others. This concept helps solve the question of narrativity in electronic videogames by differentiating the fabula, which is the work of the original game maker from the interactive narrative, which encompasses both the predisposed narrative and its actualization.en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt: Práce se zabývá možností analýzy elektronických videoher, přičemž popisuje koncept interaktivního narativu. V rámci analýzy se s elektronickou videohrou setkáváme vždy na úrovni konkrétního díla. Práce se věnuje popisu modelu interaktivního vztahu mezi hráčem a elektronickou videohrou na základě poznatků z psychologie a používá koncept interaktivního narativu v popisu struktury elektronické videohry vnímané jako dílo. K analýze je přistupováno na dvou úrovních. První je úroveň herního kódu, která je nehotovým souhrnem možností, které mohou být aktualizovány v rámci interakce. Na této úrovni hovoří práce o predisponovaném narativu. Druhá úroveň je momentem vlastní interakce, kdy v důsledku aktivity hráče dochází k reprezentaci některých ze zmíněných možností a k pominutí jiných. Pomocí tohoto konceptu je vyřešena otázka narativity elektronických videoher skrze rozlišeno mezi fabulací, jež je dílem původního autora a interaktivním narativem, který vzniká sloučením zmíněných úrovní.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectelektronické videohrycs_CZ
dc.subjectinteraktivní narativcs_CZ
dc.subjectherní studiacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.titleInteraktivní narativ jako prostředek analýzy elektronických videohercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-03-17
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId104580
dc.title.translatedInteractive Narrative as a Mean of Analysis in Electronic Videogamesen_US
dc.contributor.refereeBrejcha, Jan
dc.identifier.aleph001297427
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt: Práce se zabývá možností analýzy elektronických videoher, přičemž popisuje koncept interaktivního narativu. V rámci analýzy se s elektronickou videohrou setkáváme vždy na úrovni konkrétního díla. Práce se věnuje popisu modelu interaktivního vztahu mezi hráčem a elektronickou videohrou na základě poznatků z psychologie a používá koncept interaktivního narativu v popisu struktury elektronické videohry vnímané jako dílo. K analýze je přistupováno na dvou úrovních. První je úroveň herního kódu, která je nehotovým souhrnem možností, které mohou být aktualizovány v rámci interakce. Na této úrovni hovoří práce o predisponovaném narativu. Druhá úroveň je momentem vlastní interakce, kdy v důsledku aktivity hráče dochází k reprezentaci některých ze zmíněných možností a k pominutí jiných. Pomocí tohoto konceptu je vyřešena otázka narativity elektronických videoher skrze rozlišeno mezi fabulací, jež je dílem původního autora a interaktivním narativem, který vzniká sloučením zmíněných úrovní.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract: This thesis is focused on researching options of analysis in electronic videogames, using the concept of interactive narrative. In analysis, the electronic videogame is always encountered as an individual piece of work. The thesis describes the model of interaction between the player and the electronic videogame based on existing psychological literature. The interactive narrative is used to describe the structure of the electronic videogame. The analysis happens on two levels. The first level is based on the game code, which is seen as the sum of options which may be actualized in the process of interaction. The thesis refers to this as the predisposed narrative. The second level lies in the moment of interaction itself, where the result of player's activity leads to representation of some of the aforementioned options and disregard of others. This concept helps solve the question of narrativity in electronic videogames by differentiating the fabula, which is the work of the original game maker from the interactive narrative, which encompasses both the predisposed narrative and its actualization.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012974270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV