Zobrazit minimální záznam

Reading comprehension of pupils with hearing impairment
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorPinkasová, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-27T05:37:59Z
dc.date.available2017-04-27T05:37:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34612
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku čtení osob se sluchovým postižením. Teoretická část pojednává o problematice sluchového postižení, o procesu osvojování si schopnosti čtení u slyšících i sluchově postižených osob. Praktická část se snaží přiblížit přípravy, průběh a výsledky výzkumného šetření. Představuji vlastní test čtení s porozuměním, který jsem si sestavila pro účely výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit , kdy se úroveň čtenářských dovedností při čtení s porozuměním sluchově postižených žáků Základní školy pro sluchově postižené přiblíží úrovni čtenářských dovedností při čtení s porozuměním slyšících žáků 2. ročníku Základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractPresented diploma thesis is focused on reading problems of people with hearing impairment. The theoretical part deals a hearing impairment, process of acquisition of reading skills of healthy people and deaf people as well. The practical part efforts to clarify preparations, process and results of the research. I am presenting my own reading comprehension test, which was compiled on purpose due to the research. The goal of my diploma thesis is to determine when the level of reading acquirements in connection with reading comprehension of pupils with hearing impairment attending The Elementary School for deaf children approaches the level of reading acquirements in connection with reading comprehension of pupils without hearing impairment attending second grade of regular elementary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleČtení s porozuměním sluchově postižených žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88707
dc.title.translatedReading comprehension of pupils with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeVidímová, Iveta
dc.identifier.aleph001568318
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku čtení osob se sluchovým postižením. Teoretická část pojednává o problematice sluchového postižení, o procesu osvojování si schopnosti čtení u slyšících i sluchově postižených osob. Praktická část se snaží přiblížit přípravy, průběh a výsledky výzkumného šetření. Představuji vlastní test čtení s porozuměním, který jsem si sestavila pro účely výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit , kdy se úroveň čtenářských dovedností při čtení s porozuměním sluchově postižených žáků Základní školy pro sluchově postižené přiblíží úrovni čtenářských dovedností při čtení s porozuměním slyšících žáků 2. ročníku Základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enPresented diploma thesis is focused on reading problems of people with hearing impairment. The theoretical part deals a hearing impairment, process of acquisition of reading skills of healthy people and deaf people as well. The practical part efforts to clarify preparations, process and results of the research. I am presenting my own reading comprehension test, which was compiled on purpose due to the research. The goal of my diploma thesis is to determine when the level of reading acquirements in connection with reading comprehension of pupils with hearing impairment attending The Elementary School for deaf children approaches the level of reading acquirements in connection with reading comprehension of pupils without hearing impairment attending second grade of regular elementary school.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015683180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV