Zobrazit minimální záznam

Rodina v moderním americkém dramatu
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorHovorka, Jan
dc.date.accessioned2017-04-27T05:10:24Z
dc.date.available2017-04-27T05:10:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34479
dc.description.abstractTato práce analyzuje americkou rodinu v kontextu společnosti a jejich požadavků. Předmětem analýzy jsou stěžejní kanonické hry moderního poválečného amerického dramatu. Řadí se mezi ně tito autoři: Tennessee Williams, Arthur Miller, Edward Albee, Sam Shepard a David Mamet. Dramatiky lze rozdělit do dvou výrazných skupin, které jsou si tematicky velmi blízké. V první skupině je Tennessee Williams a Arthur Miller, kteří poukazují na rodinu pod rostoucím tlakem jak zevnitř tak zvenku. Rodina se rozpadá, členové rodiny se snaží uniknout dusivé atmosféře domova a tím rodina ztrácí svou důležitou funkci. Tlak je výslednicí působení několika sil, hlaví z nich je hluboce zakořeněná americké mytologie, která je nedílnou součástí společnosti a která silně ovlivňuje i rodinu. Společným tématem první skupiny je pocit ztráty. Tento má dvě dimenze - prostorovou a temporální. Druhá skupina dramatiků popisuje stejné téma ztráty a jeho prostorové a časové dopady. Tyto dramatiky spojuje charakteristický styl a účel používání jazyka, který zachycuje převládající pocit zkázy, apokalypsy, marnosti a pustoty. Hledání vlastní identity je je v hrách naznačeno stejně jako neblahý účinek drsného kapitalistického prostředí působící na rodinu. Hry popisují svazky v kontextu poválečných padesátých let, kdy rodina byla považována a...cs_CZ
dc.description.abstractThis work analyses the American family in context of society and its demands. It focuses on the cannonical works of the Modern American drama, namely plays of Tennessee Williams, Arthur Miller, Edward Albee, Sam Shepard and David Mamet. The playwrights are analysed in two distinctive groups according to similar themes they share. Tennessee Williams and Arthur Miller depict the family under increasing pressure from the outside as well from the inside. The unit disintegrates, members of the family escape and thus the unit loses its funtions. The pressure is imposed by the tenets of the American mythology that governs the society, which, in turn, influences the family. The common theme of the first group of playwrights is the feeling of loss. This comprises of two dimensions - spatial and tempoval. The second group of playwrights share the same theme of loss with its spatial and temporal implications. They are characteristic by their distinctive use of language that depicts the prevalent sense of doom, apocalypse, futility and sterility. The search for identity is also implied by the restlessness of characters. The detrimental effect of harsh business environment on the family is explored with regards to masculinity. The work shows the family in the context of the 1950s, an era when the family was elevated to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectrozpad rodinycs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectAmerická mytologiecs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectmaskulinitacs_CZ
dc.subjectpocit ztrátycs_CZ
dc.subjectfalešné iluzecs_CZ
dc.subjectModerní Americké dramacs_CZ
dc.subjectAmerický sencs_CZ
dc.subjectboj o moccs_CZ
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectdisintegration of familyen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectAmerican mythologyen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectmasculinityen_US
dc.subjectfeeling of lossen_US
dc.subjectfalse illusionsen_US
dc.subjectModern American dramaen_US
dc.subjectAmerican Dreamen_US
dc.subjectpower struggleen_US
dc.titleFamily in modern American dramaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-08
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId103107
dc.title.translatedRodina v moderním americkém dramatucs_CZ
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
dc.identifier.aleph001286850
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce analyzuje americkou rodinu v kontextu společnosti a jejich požadavků. Předmětem analýzy jsou stěžejní kanonické hry moderního poválečného amerického dramatu. Řadí se mezi ně tito autoři: Tennessee Williams, Arthur Miller, Edward Albee, Sam Shepard a David Mamet. Dramatiky lze rozdělit do dvou výrazných skupin, které jsou si tematicky velmi blízké. V první skupině je Tennessee Williams a Arthur Miller, kteří poukazují na rodinu pod rostoucím tlakem jak zevnitř tak zvenku. Rodina se rozpadá, členové rodiny se snaží uniknout dusivé atmosféře domova a tím rodina ztrácí svou důležitou funkci. Tlak je výslednicí působení několika sil, hlaví z nich je hluboce zakořeněná americké mytologie, která je nedílnou součástí společnosti a která silně ovlivňuje i rodinu. Společným tématem první skupiny je pocit ztráty. Tento má dvě dimenze - prostorovou a temporální. Druhá skupina dramatiků popisuje stejné téma ztráty a jeho prostorové a časové dopady. Tyto dramatiky spojuje charakteristický styl a účel používání jazyka, který zachycuje převládající pocit zkázy, apokalypsy, marnosti a pustoty. Hledání vlastní identity je je v hrách naznačeno stejně jako neblahý účinek drsného kapitalistického prostředí působící na rodinu. Hry popisují svazky v kontextu poválečných padesátých let, kdy rodina byla považována a...cs_CZ
uk.abstract.enThis work analyses the American family in context of society and its demands. It focuses on the cannonical works of the Modern American drama, namely plays of Tennessee Williams, Arthur Miller, Edward Albee, Sam Shepard and David Mamet. The playwrights are analysed in two distinctive groups according to similar themes they share. Tennessee Williams and Arthur Miller depict the family under increasing pressure from the outside as well from the inside. The unit disintegrates, members of the family escape and thus the unit loses its funtions. The pressure is imposed by the tenets of the American mythology that governs the society, which, in turn, influences the family. The common theme of the first group of playwrights is the feeling of loss. This comprises of two dimensions - spatial and tempoval. The second group of playwrights share the same theme of loss with its spatial and temporal implications. They are characteristic by their distinctive use of language that depicts the prevalent sense of doom, apocalypse, futility and sterility. The search for identity is also implied by the restlessness of characters. The detrimental effect of harsh business environment on the family is explored with regards to masculinity. The work shows the family in the context of the 1950s, an era when the family was elevated to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990012868500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV