dc.contributor.advisor | Flemrová, Miroslava | |
dc.creator | Fuková, Běla | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T05:02:34Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T05:02:34Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/34444 | |
dc.description.abstract | Název: Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie Cíle: Hlavním cílem této práce je sledovat vliv integrace na pozorovaného Josefa K. a jeho okolí a to jak v průběhu čtrnáctidenního dětského letního tábora zaměřeného na dramatickou tvorbu tak v průběhu celoročně konaného dramatického kroužku. Metody: V mé práci jsem použila extrospektivní metodu nepřímého, otevřeného pozorování jednoho konkrétního dítěte, a to jak krátkodobého - po dobu konání čtrnáctidenního letního tábora, tak dlouhodobého - v kroužku dramatické výchovy konaném jedenkrát týdně. Další metodou sběru dat byly individuální a skupinové rozhovory s ostatními účastníky tábora rozdělenými do ohniskových skupin podle věku (skupiny 5-7 let, 8-10 let, 11-13 let, 14-16 let, praktikanti, vedoucí), a s ohniskovou skupinou tvořenou členy dramatického kroužku. Získané informace jsem zapisovala do záznamových archů. Výsledky: Pozorovaný jedinec se díky volnočasovým aktivitám, které navštěvuje spolu se zdravými dětmi, seznamuje s běžným životem a umí se v něm orientovat. Je si plně vědom toho, že má komunikační omezení a dokáže rozpoznat, kdy mu okolí rozumí a kdy ne. Ostatní účastníci kroužku či tábora vnímají jeho přítomnost jako klad a možnost rozvoje vlastní empatie a přirozené... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Integration of a child with Cerebral Palsy into a drama orientated summer camp - a case study Objectives: The aim of this work is to observe the intagration process and it's impact on the observed Josef K. and his surroundings during the two week's summer camp focused on drama or the drama classes run throughout the year. Methods: In my thesis I used a method of extraneous surveillance of a child: a short term surveillance, during a drama summer camp; and a long term surveillance during an over year drama class, taking place once a week. The other method used was individual and group interviews (focus group) with both: summer camp participants - being divided into groups by age (5-7 years old, 8-10 years old, 11-13years old, 14-16 years old, trainees, supervisors) and drama class members. All information gained I enrolled to evidence sheets. Results: Due to the attendance of the free-time activities, where he is confronted with normal children, the observed individual is used to cope with the real life situations and so manage better in his common life. He is able to distinguish when he is not being understood by his surrenders. All the members of the group attending drama lessons with him or the summer camp appreciate his presence there, taking it as a chance to deepen their empathy level... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-21 | |
dc.description.department | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 85880 | |
dc.title.translated | Integration of a child with Cerebral Palsy into a drama orientated summer camp - a case study | en_US |
dc.contributor.referee | Vařeková, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 001371026 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects) | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacích | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacích | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects) | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie Cíle: Hlavním cílem této práce je sledovat vliv integrace na pozorovaného Josefa K. a jeho okolí a to jak v průběhu čtrnáctidenního dětského letního tábora zaměřeného na dramatickou tvorbu tak v průběhu celoročně konaného dramatického kroužku. Metody: V mé práci jsem použila extrospektivní metodu nepřímého, otevřeného pozorování jednoho konkrétního dítěte, a to jak krátkodobého - po dobu konání čtrnáctidenního letního tábora, tak dlouhodobého - v kroužku dramatické výchovy konaném jedenkrát týdně. Další metodou sběru dat byly individuální a skupinové rozhovory s ostatními účastníky tábora rozdělenými do ohniskových skupin podle věku (skupiny 5-7 let, 8-10 let, 11-13 let, 14-16 let, praktikanti, vedoucí), a s ohniskovou skupinou tvořenou členy dramatického kroužku. Získané informace jsem zapisovala do záznamových archů. Výsledky: Pozorovaný jedinec se díky volnočasovým aktivitám, které navštěvuje spolu se zdravými dětmi, seznamuje s běžným životem a umí se v něm orientovat. Je si plně vědom toho, že má komunikační omezení a dokáže rozpoznat, kdy mu okolí rozumí a kdy ne. Ostatní účastníci kroužku či tábora vnímají jeho přítomnost jako klad a možnost rozvoje vlastní empatie a přirozené... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Integration of a child with Cerebral Palsy into a drama orientated summer camp - a case study Objectives: The aim of this work is to observe the intagration process and it's impact on the observed Josef K. and his surroundings during the two week's summer camp focused on drama or the drama classes run throughout the year. Methods: In my thesis I used a method of extraneous surveillance of a child: a short term surveillance, during a drama summer camp; and a long term surveillance during an over year drama class, taking place once a week. The other method used was individual and group interviews (focus group) with both: summer camp participants - being divided into groups by age (5-7 years old, 8-10 years old, 11-13years old, 14-16 years old, trainees, supervisors) and drama class members. All information gained I enrolled to evidence sheets. Results: Due to the attendance of the free-time activities, where he is confronted with normal children, the observed individual is used to cope with the real life situations and so manage better in his common life. He is able to distinguish when he is not being understood by his surrenders. All the members of the group attending drama lessons with him or the summer camp appreciate his presence there, taking it as a chance to deepen their empathy level... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013710260106986 | |