Show simple item record

Competence concept development in lifelong learning perspective
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorNěmec, Zbyněk
dc.date.accessioned2017-04-27T04:54:37Z
dc.date.available2017-04-27T04:54:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34407
dc.description.abstractDoba, ve které žijeme, se neustále proměňuje a s ní se mění i naše vzdělávací potřeby. Díky neustále probíhajícím změnám dochází k vzrůstajícím nárokům společnosti na jedince a obstát znamená neustále se vzdělávat a rozvíjet se. Globalizace, přechod od průmyslové ekonomiky k ekonomice zaměřené na znalosti, obrovský boom informačních technologiích sdružující sociální skupiny napříč celou společností a mnoho ostatních faktorů stojí v pozadí všech významných změn odehrávajících se v naší současné společnosti. V době označované za společnost znalostí, je třeba postavit jedince do středu procesu celoživotního učení a uspokojit jeho poptávku po dalším vzdělávání. Vše uvedené samozřejmě neklade tlak pouze na vzdělávací systém, ale i na společnost a firemní sféru, kde se odehrává převážná část vzdělávání dospělých. Firmy, jako aktivní činitelé v oblasti celoživotního vzdělávání, musí vytvořit adekvátní podmínky pro uspokojení rozvojových potřeb a kompetencí svých zaměstnanců a plně tak využít jejich potenciálu. Díky kombinaci toho všeho pak svět vzdělávání nehovoří o celoživotním vzdělávání, ale o celoživotním učení. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, kurikulární reforma, strategické dokumenty EU, kompetence, klíčové kompetence, kompetenční model, řízení lidských zdrojůcs_CZ
dc.description.abstractCurrently, we are living in a time period that is full of changes in regards to our educational needs. These changes have caused increased societal demands on individuals, yet they hold out the possibility of success through continual learning and development. Globalization, the transition from an industrial economy to a knowledge economy, the exponential growth of information technology to bring together different social groups across society, and other factors are behind the important changes happening in our contemporary society. In so called knowledge society it is important to put individual at the center of the lifelong learning process and meet the individuals' need for further education in relation to individual demand. All this does not only put pressure on the education system but also on society and the business world. Business must create conditions and frameworks to accommodate their employees' 'growing skills and competence, and they must exploit the potential their employees bring with them. All this is reason why we don't talk about lifelong education but about lifelong learning. Key words: liefolong learning, lifelong education, curricular reform, EU strategic document, competency, key competence, competence model, human resources management.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj konceptu kompetencí v pohledu celoživotního učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-21
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92934
dc.title.translatedCompetence concept development in lifelong learning perspectiveen_US
dc.contributor.refereeVeteška, Jaroslav
dc.identifier.aleph001376868
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDoba, ve které žijeme, se neustále proměňuje a s ní se mění i naše vzdělávací potřeby. Díky neustále probíhajícím změnám dochází k vzrůstajícím nárokům společnosti na jedince a obstát znamená neustále se vzdělávat a rozvíjet se. Globalizace, přechod od průmyslové ekonomiky k ekonomice zaměřené na znalosti, obrovský boom informačních technologiích sdružující sociální skupiny napříč celou společností a mnoho ostatních faktorů stojí v pozadí všech významných změn odehrávajících se v naší současné společnosti. V době označované za společnost znalostí, je třeba postavit jedince do středu procesu celoživotního učení a uspokojit jeho poptávku po dalším vzdělávání. Vše uvedené samozřejmě neklade tlak pouze na vzdělávací systém, ale i na společnost a firemní sféru, kde se odehrává převážná část vzdělávání dospělých. Firmy, jako aktivní činitelé v oblasti celoživotního vzdělávání, musí vytvořit adekvátní podmínky pro uspokojení rozvojových potřeb a kompetencí svých zaměstnanců a plně tak využít jejich potenciálu. Díky kombinaci toho všeho pak svět vzdělávání nehovoří o celoživotním vzdělávání, ale o celoživotním učení. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, kurikulární reforma, strategické dokumenty EU, kompetence, klíčové kompetence, kompetenční model, řízení lidských zdrojůcs_CZ
uk.abstract.enCurrently, we are living in a time period that is full of changes in regards to our educational needs. These changes have caused increased societal demands on individuals, yet they hold out the possibility of success through continual learning and development. Globalization, the transition from an industrial economy to a knowledge economy, the exponential growth of information technology to bring together different social groups across society, and other factors are behind the important changes happening in our contemporary society. In so called knowledge society it is important to put individual at the center of the lifelong learning process and meet the individuals' need for further education in relation to individual demand. All this does not only put pressure on the education system but also on society and the business world. Business must create conditions and frameworks to accommodate their employees' 'growing skills and competence, and they must exploit the potential their employees bring with them. All this is reason why we don't talk about lifelong education but about lifelong learning. Key words: liefolong learning, lifelong education, curricular reform, EU strategic document, competency, key competence, competence model, human resources management.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013768680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV