Show simple item record

Dyspraxia and its Reeducation in the School Age
dc.contributor.advisorHátlová, Běla
dc.creatorRoškotová, Irena
dc.date.accessioned2017-04-27T04:46:40Z
dc.date.available2017-04-27T04:46:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34370
dc.description.abstractNázev: Dyspraxie a její reedukace v mladším školním věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo posoudit, jak fyzioterapeutem sestavené cvičení ovlivní život žáka základní školy s diagnostikovanou dyspraxií, dysgrafií a dysortografií. Metody: Byla použita metoda dlouhodobého pozorování vybraného žáka v jeho obvyklém prostředí. Pro zjištění osobní, rodinné a školní anamnézy byla aplikována metoda řízených i otevřených rozhovorů s rodiči a pedagogy. Dále byly provedeny testy laterality a zkoušky jemné a hrubé motoriky. Výsledky: Výsledky měly potvrdit zda pravidelnost cvičení na protažení, posílení a následné uvolnění zlepší jemnou a hrubou motoriku žáka s dyspraxií. Zda také dovednosti získané během pravidelné rehabilitace přispějí k začlenění žáka s dyspraxií do kolektivu chlapců a povede k jeho větší samostatnosti. Po sestavení cvičebního plánu a jeho pravidelného cvičení bylo zaznamenáno posílení svalového korzetu celého těla a zlepšení koordinace. Po pravidelném cvičení na jemnou a hrubou motoriku jsme registrovali uvolnění pravé ruky a tím zlepšení grafomotoriky. Klíčová slova: dyspraxie, dysgrafie, dysortografie, specifické poruchy učení, lateralita, jemná a hrubá motorika.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Dyspraxia and its reeducation in the school age Objectives: The main goal in this master thesis was to assess how prepared physiotherapist exercises influence the life of student with diagnosed dyspraxia, dysgraphia and dysorthography Methods: It was use the method of long-term observation of the child in his usual environment. The method of controlled and open interview with parents and teachers was applied to identify a personal, family and school history of the child. Also was carried out tests of laterality and tests fine and gross motor skills. Results: The results should confirm whether the regularity of stretching exercises, strengthening and subsequent release improves fine and gross motor skills of student with dyspraxia. Whether the skills acquired during the regular rehabilitation will contribute to the integration of students with dyspraxia in the group of children and will lead to greater autonomy. After preparing the training plan, and after his regular exercise has been reported strengthening of the muscle corset around the body and improving the coordination. After regular exercises on fine and gross motor skills, we registered the release of his right hand and thereby improve of a graphomotoric skills. Keywords: dyspraxia, dysgraphia, dysortographia, specific learning...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleDyspraxie a její reedukace v mladším školním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-17
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId96370
dc.title.translatedDyspraxia and its Reeducation in the School Ageen_US
dc.contributor.refereeČichoň, Rostislav
dc.identifier.aleph001359140
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Dyspraxie a její reedukace v mladším školním věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo posoudit, jak fyzioterapeutem sestavené cvičení ovlivní život žáka základní školy s diagnostikovanou dyspraxií, dysgrafií a dysortografií. Metody: Byla použita metoda dlouhodobého pozorování vybraného žáka v jeho obvyklém prostředí. Pro zjištění osobní, rodinné a školní anamnézy byla aplikována metoda řízených i otevřených rozhovorů s rodiči a pedagogy. Dále byly provedeny testy laterality a zkoušky jemné a hrubé motoriky. Výsledky: Výsledky měly potvrdit zda pravidelnost cvičení na protažení, posílení a následné uvolnění zlepší jemnou a hrubou motoriku žáka s dyspraxií. Zda také dovednosti získané během pravidelné rehabilitace přispějí k začlenění žáka s dyspraxií do kolektivu chlapců a povede k jeho větší samostatnosti. Po sestavení cvičebního plánu a jeho pravidelného cvičení bylo zaznamenáno posílení svalového korzetu celého těla a zlepšení koordinace. Po pravidelném cvičení na jemnou a hrubou motoriku jsme registrovali uvolnění pravé ruky a tím zlepšení grafomotoriky. Klíčová slova: dyspraxie, dysgrafie, dysortografie, specifické poruchy učení, lateralita, jemná a hrubá motorika.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Dyspraxia and its reeducation in the school age Objectives: The main goal in this master thesis was to assess how prepared physiotherapist exercises influence the life of student with diagnosed dyspraxia, dysgraphia and dysorthography Methods: It was use the method of long-term observation of the child in his usual environment. The method of controlled and open interview with parents and teachers was applied to identify a personal, family and school history of the child. Also was carried out tests of laterality and tests fine and gross motor skills. Results: The results should confirm whether the regularity of stretching exercises, strengthening and subsequent release improves fine and gross motor skills of student with dyspraxia. Whether the skills acquired during the regular rehabilitation will contribute to the integration of students with dyspraxia in the group of children and will lead to greater autonomy. After preparing the training plan, and after his regular exercise has been reported strengthening of the muscle corset around the body and improving the coordination. After regular exercises on fine and gross motor skills, we registered the release of his right hand and thereby improve of a graphomotoric skills. Keywords: dyspraxia, dysgraphia, dysortographia, specific learning...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990013591400106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV