Historie elementárního školství ve vybraných lokalitách (školní projekt)
History of elementery education in selected areas (school project)
rigorous thesis (RECOGNIZED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3435Identifiers
Study Information System: 180223
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 2. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Keywords (Czech)
historie, škola, žáci, základní vzdělávání, projekt, výstavaKeywords (English)
history, school, pupils, elementary education, project, exibitionPráce se zabývá regionální historií okresu Praha západ, vznikem a historií základního školství. Dělí se na teoretickou a praktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií jednotlivých škol od jejich vzniku (úplného zániku), až po současnost. Historie konkrétních škol na okrese je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky jednotlivých škol i širokou veřejnost. Cílem tohoto projektu bylo seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2014/2015.Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
This diploma thesis is focused on the origin and history of elementary education system in the area Prague- west. The work is divided into two main parts, theoretical and practic. The theoretical part chronologically introduces the history of the schools since their inception ( complete dissolution ), to the present. The history of a particular schools in this area is the material source used to formulate the project for for students of different schools as the general public. The main aim of this project is to familiarize pupils with the history of their school and to strengthen the students' relationship to the school. The project will be realized in the school year 2014/2015. All proposed activities and expected outcomes are formulated according to the Framework Educational Programme.