Teoretický model nově založené komunity pro sociálně potřebné lidi
The theoretical model of newly established community for people in need
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34345Identifikátory
SIS: 89428
Kolekce
- Kvalifikační práce [23977]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hajská, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Romistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav jižní a centrální Asie
Datum obhajoby
7. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce navrhuje teoretický model nově založené komunity jako řešení složité situace lidí v nouzi. Model je popsán v několika významných rovinách (vzdělávací, ekonomická, duchovní, environmentální a historicko symbolická) a odkazuje jednak k osvědčeným příkladům zahraničních komunit pro různé cílové skupiny a dále k dotazníkovému výzkumu autora mezi vybranými křesťanskými církvemi v České republice. Teoretický model je zároveň podroben kritické reflexi zejména na základě určujících prvků tradiční romské kultury. Autor dochází zkoumáním teoretického modelu k závěru, že komunita může existovat v několika podobách, nicméně zamýšlený "ideální" model je realizovatelný pouze za trvalé podpory duchovních, kteří by přímo v komunitě žili a s jejími obyvateli soustavně pracovali na jejich celkovém osobnostním rozvoji.
This thesis designs theoretical model of newly established community as a solution of difficult situation of people in need. The model is described through several important levels (educational, economical, clerical, environmental and historically-symbolical level) and refers to best practices of foreign communities for different target groups as well as to author's questionnaire research among selected Christian churches in Czech republic. At the same time, the theoretical model is put through the critical reflextion based mainly on determining elements of Romani culture. As a result of analysis of the theoretical model, author finds, that there can exist several forms of the community, but the intended "ideal" model can be implemented just with the permanent support of churchmen, who would live in the community and who would systematically work with their inhabitants on their overall personal progress.