Jak použití obdobných nástrojů ovlivňuje formu počítačových her a filmu, dochází ke konvergenci?
How Application of Similar Instruments Influence the Form of Computer Games and Cinema, Is There a Convergence?
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34229Identifiers
Study Information System: 91327
Collections
- Kvalifikační práce [21745]
Author
Advisor
Referee
Šisler, Vít
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
22. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem práce je analyzovat shody a rozdíly, které vznikají u filmu a počítačových her při používání stejných technických prostředků. V textu je popsán historický vývoj obou médií a jejich výrazových prostředků. Současně se práce zabývá styčnými body obou médií - technickými prostředky a jejich využitím. Práce ukazuje na vzájemnou inspiraci obou médií, ale také jsou analyzovány zásadní rozdíly ve specifických způsobech narace filmu a počítačových her.
The goal of thesis is to analyze agrements and diferences, which originate in fields of movies and computer games, in case of use of similar technical instruments. The text describes historic developement of both of media and its expressive instruments. This thesis is simultaneously focused on points of contact of movies and games - its technical instruments and its utilisation. Thesis also refers to mutual inspiration between both medias and also analyses crucial diferences in specific methods of movie a and computer games naration.