Zobrazit minimální záznam

Media
dc.contributor.advisorZamazal, Ondřej
dc.creatorMareš, Michael
dc.date.accessioned2017-04-27T03:56:28Z
dc.date.available2017-04-27T03:56:28Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34134
dc.description.abstractDiplomová práce "Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947" se věnuje reflekci významné sportovní události v médiích a předpokládaným dopadům na publikum. Cílem této diplomové práce je popsat vztah mezi mediálními obsahy a národním sebevědomím a posoudit, jak média referovala o úspěchu československých hokejistů na mistrovství světa 1947. Na základě odborné literatury a předložených teoretických konceptů jsem stanovil hypotézu, že média se po 2. světové válce aktivně podílela na formování národního sebevědomí a posilování národní identity. Druhou hypotézu jsem zformuloval okolo konceptu eskapické funkce médií a tvrzení, že mediální obsahy referující o mistrovství světa vedly k aktivní odezvě u čtenářů. K tomuto účelu jsem srovnávací studii podrobil tři vybrané deníkové tituly: Lidovou demokracii, Rudé Právo a deník Práce. Předtím, než jsem začal tyto tituly analyzovat, zasadil jsem dobu konání mistrovství světa do historického kontextu s politickými i mediálními souvislostmi. Samotná analýza obsahů z vybraného období probíhala na základě bohatého teoretického rámce, v němž jsem popsal způsoby, jakými média působí na publikum, i důvody, proč publikum média užívá. Na závěr této diplomové práce předkládám konkrétní poznatky...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Media as an Agent of National Self-Confidence: Analysis of the Victory of the Czechoslovak Ice Hockey Players at the 1947 World Championship" deals with the reflection of the major sport event in the Czechoslovak media and how this reflection inspired the audience. The goal of this diploma thesis is to describe the dependance between the media coverage and the national self-confidence, which results from the national identity. Therefore, I focused on the chosen newspaper titles to analyze the content they produced during the 1947 Ice Hockey World Championship. I defined a hypothesis, based on observation and scholarly literature, that the media used the coverage to strengthen the national self-confidence and redefine the national identity. My second hypothesis was the idea, that this kind of coverage led to an active response among the audience. Before I started analyzing the three chosen titles (Lidova demokracie, Rude Pravo, Prace), I delivered complex structure of theoretical concepts, describing the influence media have towards the audience and also reasons why the members of the audience use media in their everyday life. I also focused on the historical and political context, as well as the media landscape that shaped the content of that time. I conducted the analysis and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectmistrovství světa 1947cs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjecteskapismuscs_CZ
dc.subjectnárodní identitacs_CZ
dc.subjectnárodní sebevědomícs_CZ
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.subjectice hockeyen_US
dc.subject1947 World Championshipen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectescapismen_US
dc.subjectnational identityen_US
dc.subjectnational self-confidenceen_US
dc.titleMédia jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93984
dc.title.translatedMediaen_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.identifier.aleph001369274
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947" se věnuje reflekci významné sportovní události v médiích a předpokládaným dopadům na publikum. Cílem této diplomové práce je popsat vztah mezi mediálními obsahy a národním sebevědomím a posoudit, jak média referovala o úspěchu československých hokejistů na mistrovství světa 1947. Na základě odborné literatury a předložených teoretických konceptů jsem stanovil hypotézu, že média se po 2. světové válce aktivně podílela na formování národního sebevědomí a posilování národní identity. Druhou hypotézu jsem zformuloval okolo konceptu eskapické funkce médií a tvrzení, že mediální obsahy referující o mistrovství světa vedly k aktivní odezvě u čtenářů. K tomuto účelu jsem srovnávací studii podrobil tři vybrané deníkové tituly: Lidovou demokracii, Rudé Právo a deník Práce. Předtím, než jsem začal tyto tituly analyzovat, zasadil jsem dobu konání mistrovství světa do historického kontextu s politickými i mediálními souvislostmi. Samotná analýza obsahů z vybraného období probíhala na základě bohatého teoretického rámce, v němž jsem popsal způsoby, jakými média působí na publikum, i důvody, proč publikum média užívá. Na závěr této diplomové práce předkládám konkrétní poznatky...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Media as an Agent of National Self-Confidence: Analysis of the Victory of the Czechoslovak Ice Hockey Players at the 1947 World Championship" deals with the reflection of the major sport event in the Czechoslovak media and how this reflection inspired the audience. The goal of this diploma thesis is to describe the dependance between the media coverage and the national self-confidence, which results from the national identity. Therefore, I focused on the chosen newspaper titles to analyze the content they produced during the 1947 Ice Hockey World Championship. I defined a hypothesis, based on observation and scholarly literature, that the media used the coverage to strengthen the national self-confidence and redefine the national identity. My second hypothesis was the idea, that this kind of coverage led to an active response among the audience. Before I started analyzing the three chosen titles (Lidova demokracie, Rude Pravo, Prace), I delivered complex structure of theoretical concepts, describing the influence media have towards the audience and also reasons why the members of the audience use media in their everyday life. I also focused on the historical and political context, as well as the media landscape that shaped the content of that time. I conducted the analysis and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013692740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV