Show simple item record

Constuction of Identity in the Emotional Culture
dc.contributor.advisorBalon, Jan
dc.creatorPrýmková, Karolína
dc.date.accessioned2020-08-19T11:12:30Z
dc.date.available2020-08-19T11:12:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34131
dc.description.abstractDiploma thesis Construstion of Identity in the Emotional Culture deals with possible changes in the construction of identity of man after the fall of the millenium. The thesis stems from Eva Illouz's description of society which states that our present society is unprecedently emotional and rational at the same time. The goal of this thesis is to advocate the intitial statement, that in this organization of society the main source for construction of identity is no longer the consumption of material goods as it put notable social theorists since the second half of the twentienth century. I do not state that this remarkable era is fully over now, but I would like to point out, that consumption of material goods is loosing its strength in the process of identity construction due to the overall increasing living standards and mainly due to the fragmentarization of lifestyles. Considering the unprecedently high level of penetration of our society with emotion I consider them to be the new source of identity creation.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Konstrukce identity v emocionální kultuře se zabývá možnými změnami v konstrukci identity člověka po přelomu tisíciletí. Práce vychází z formulace společnosti předkládané Evou Illouz, která postuluje, že dnešní společnost je charakteristická bezprecedentní mírou emocionality člověka, stejně jako bezprecedentní mírou penetrace všech oblastí společnosti emocemi. Cílem práce je v kontextu tohoto přístupu obhájit výchozí tezi, že doba, kterou význační sociální teoretici popisovali jako tzv. konzumní kulturu a kde byla stěžejní pro formování identity člověka spotřeba materiálních statků, již pomalu končí a pozvolna ji střídá éra založená zejména na cirkulaci emocí. Samozřejmě nejde o totální výměnu jednoho zdroje pro konstrukci smyslu naší identity za druhý. Práce však chce poukázat na to, že v posledních letech ztrácí spotřeba materiálních statků v procesu utváření identity svou původní důležitost, a to zejména v důsledku obecného zvyšování životní úrovně a hlavně rozmělňování životních stylů. Naopak, vzhledem k bezprecedentně vysokému stupni prosycení naší současné kultury emocemi je dle mého soudu logické, že novou entitou, jejímž prostřednictvím lidé chápou sami sebe a také ostatní, se stanou právě ony.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectkapitalismuscs_CZ
dc.subjectkonzumní kulturacs_CZ
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectcapitalismen_US
dc.subjectconsumer cultureen_US
dc.titleKonstrukce identity v emocionální kultuřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-21
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId105769
dc.title.translatedConstuction of Identity in the Emotional Cultureen_US
dc.contributor.refereeHoleček, Tomáš
dc.identifier.aleph001384423
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Konstrukce identity v emocionální kultuře se zabývá možnými změnami v konstrukci identity člověka po přelomu tisíciletí. Práce vychází z formulace společnosti předkládané Evou Illouz, která postuluje, že dnešní společnost je charakteristická bezprecedentní mírou emocionality člověka, stejně jako bezprecedentní mírou penetrace všech oblastí společnosti emocemi. Cílem práce je v kontextu tohoto přístupu obhájit výchozí tezi, že doba, kterou význační sociální teoretici popisovali jako tzv. konzumní kulturu a kde byla stěžejní pro formování identity člověka spotřeba materiálních statků, již pomalu končí a pozvolna ji střídá éra založená zejména na cirkulaci emocí. Samozřejmě nejde o totální výměnu jednoho zdroje pro konstrukci smyslu naší identity za druhý. Práce však chce poukázat na to, že v posledních letech ztrácí spotřeba materiálních statků v procesu utváření identity svou původní důležitost, a to zejména v důsledku obecného zvyšování životní úrovně a hlavně rozmělňování životních stylů. Naopak, vzhledem k bezprecedentně vysokému stupni prosycení naší současné kultury emocemi je dle mého soudu logické, že novou entitou, jejímž prostřednictvím lidé chápou sami sebe a také ostatní, se stanou právě ony.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Construstion of Identity in the Emotional Culture deals with possible changes in the construction of identity of man after the fall of the millenium. The thesis stems from Eva Illouz's description of society which states that our present society is unprecedently emotional and rational at the same time. The goal of this thesis is to advocate the intitial statement, that in this organization of society the main source for construction of identity is no longer the consumption of material goods as it put notable social theorists since the second half of the twentienth century. I do not state that this remarkable era is fully over now, but I would like to point out, that consumption of material goods is loosing its strength in the process of identity construction due to the overall increasing living standards and mainly due to the fragmentarization of lifestyles. Considering the unprecedently high level of penetration of our society with emotion I consider them to be the new source of identity creation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV