Refugee music jako koncept performance imigrace
Refugee Music as the Concept of the Performation of Imigration
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34115Identifiers
Study Information System: 88208
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Samek, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
General Anthropology
Department
Department of General Anthropology
Date of defense
24. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, divadlo, publikum, mediální význam, performance, xenofobie, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, kulturální a mediální studia, sémiotikaKeywords (English)
music, immigration, asylum seekers in Czech republic, theatre, audience, medial mening, performance, xenofoby, globalization, postmodernism, cultural antropology, cultural and medial studies, semioticsKlíčová slova hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, divadlo, publikum, mediální význam, performance, xenofobie, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, kulturální a mediální studia, sémiotika Abstrakt Cílem této práce je popsat a analyzovat hudbu, která souvisí s uprchlictvím a dalšími formami imigrace do České republiky. Konkrétně se jedná o hudbu, která vzniká z podnětu Divadla Archa, které se několik let souvisle věnuje tématice imigrace a uprchlictví. Záměrem práce je analyzovat koncept "refugee music" vytvořený Divadlem Archa. Při této hudební performanci vzájemně spolupracují žadatelé o azyl v České republice s českými a zahraničními profesionálními umělci. Chci popsat, proč byl tento hudební koncept vytvořen, jak probíhá vzájemná umělecká spolupráce, jaký význam v tomto konceptu spatřují jednotliví hudebníci a jaké sdělení obažené v této hudbě má být adresováno publiku. Tato hudba je přitom zasazena do kontextu celkové umělecké tvorby Divadla Archa spojené s tématikou imigrace. Dalším záměrem textu je ukázat, jaké významy a sdělení v této hudbě a související umělecké tvorbě shledávají ti, kterým je adresována. Analyzuji, jaké významy zde nachází publikum, jakým způsobem je hudbou ovlivněno a zda tato umělecká performance může nějakým způsobem formovat divákův názor a náhled...
Keywords music, immigration, asylum seekers in Czech republic, theatre, audience, medial mening, performance, xenofoby, globalization, postmodernism, cultural antropology, cultural and medial studies, semiotics Summary The aim of this thesis is describe and analyse a music, which cohere with refugees and the other forms of immigration in Czech republic. Concretely is about the music, which originate from Archa Theatre. This theatre is few years attending to the theme of immigration and refugees. The aim of this thesis is analyse the concept of "refugee music" created by Archa Theatre. In this music performance cooperate the asylum seekers and the czech and foreign professional artists altogether. I want to describe for what reason this music concept was created, how this artistically cooperation is proceeding, which meaning the particular musicians consider in this concept and which meaning of this music should be adress to audience. Simultaneously this music is set in the context of the complex artistic production with immigration themes of Archa Theatre. The another intention of this thesis is to show, which meanings of this music and the relative artistic production find the audience. I analyse in which way the audience is influenced with this production and also if is possible in this way to form the...