Show simple item record

Motor abilities of mental retarded pupils from elementary schools
dc.contributor.advisorBartůňková, Staša
dc.creatorJánský, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-27T03:39:35Z
dc.date.available2017-04-27T03:39:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34050
dc.description.abstractNázev: Pohybové schopnosti mentálně retardovaných žáků základních škol Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo porovnat výkonnost žáků ZŠ praktické a ZŠ běžného typu ve vybraných motorických disciplínách. Metody: Pro získání podkladů pro vzájemné porovnání obou souborů - žáků ZŠP a ZŠ ve věkové kategorii 13 a 14 let jsem použil čtyři testy (skok daleký z místa, sed - leh po dobu 60 s, 12 minutový běh a člunkový běh 4 x 10 m). Zjištěná data byla porovnána s průměrnými hodnotami uvedenými v příručce UNIFITTESTu. Výsledky: Z výsledků motorických testů bylo zřejmé, že výkonnost žáků ZŠP v obou věkových kategoriích byla na nižší úrovni než výkonnost žáků ZŠ. Rozdíly však nebyly většinou statisticky významné. Největší heterogenita výkonu se projevovala u souboru chlapců ZŠP, zejména v běžeckých disciplínách 14letých chlapců. Dívky ZŠP dosahovaly průměrných až podprůměrných výkonů, zatímco u chlapců byly výkony převážně průměrné. Výjimkou byly pouze podprůměrné výsledky ve vytrvalostním 12 minutovém běhu. Klíčová slova: praktická škola, lehká mentální retardace, tělesná výchova s handicapem, motorická výkonnost, UNIFITTESTY 6-60cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Motor abilities of mental retarded pupils from basic schools The goal of the thesis: The main goal of this thesis was to compare the capacity of a given set of motor disciplines of pupils from basic schools and pupils from special basic schools. Methods: For the comparison of both groups of pupils of the age of 13 and 14 from basic school and special basic school four tests were used (standing broad jump, sit-ups for 60 s, 12- minute run, shuttle-run 4x10 m). These established data were compared with the average results given in the handbook of UNIFITTEST. Results: From the results of motor tests it is obvious that the efficiency of pupils from special basic schools in both age categories was lower in comparison with pupils from basic schools. But these differences were mostly not statistically significant. The biggest heterogeneity was manifested in the group of boys from special basic schools, especially in run disciplines of 14-year category. Girls from special basic schools reached standard or substandard performances while performances of boys were usually ordinary. Only results in 12-minute run were below the average. Key words: Special basic school, mild mental retardation, physical education with disabled people, motor capacity, UNIFITTESTs 6-60en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titlePohybové schopnosti mentálně retardovaných žáků základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-20
dc.description.departmentFyziologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId68793
dc.title.translatedMotor abilities of mental retarded pupils from elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeSegeťová, Jarmila
dc.identifier.aleph001358357
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyziologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Pohybové schopnosti mentálně retardovaných žáků základních škol Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo porovnat výkonnost žáků ZŠ praktické a ZŠ běžného typu ve vybraných motorických disciplínách. Metody: Pro získání podkladů pro vzájemné porovnání obou souborů - žáků ZŠP a ZŠ ve věkové kategorii 13 a 14 let jsem použil čtyři testy (skok daleký z místa, sed - leh po dobu 60 s, 12 minutový běh a člunkový běh 4 x 10 m). Zjištěná data byla porovnána s průměrnými hodnotami uvedenými v příručce UNIFITTESTu. Výsledky: Z výsledků motorických testů bylo zřejmé, že výkonnost žáků ZŠP v obou věkových kategoriích byla na nižší úrovni než výkonnost žáků ZŠ. Rozdíly však nebyly většinou statisticky významné. Největší heterogenita výkonu se projevovala u souboru chlapců ZŠP, zejména v běžeckých disciplínách 14letých chlapců. Dívky ZŠP dosahovaly průměrných až podprůměrných výkonů, zatímco u chlapců byly výkony převážně průměrné. Výjimkou byly pouze podprůměrné výsledky ve vytrvalostním 12 minutovém běhu. Klíčová slova: praktická škola, lehká mentální retardace, tělesná výchova s handicapem, motorická výkonnost, UNIFITTESTY 6-60cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Motor abilities of mental retarded pupils from basic schools The goal of the thesis: The main goal of this thesis was to compare the capacity of a given set of motor disciplines of pupils from basic schools and pupils from special basic schools. Methods: For the comparison of both groups of pupils of the age of 13 and 14 from basic school and special basic school four tests were used (standing broad jump, sit-ups for 60 s, 12- minute run, shuttle-run 4x10 m). These established data were compared with the average results given in the handbook of UNIFITTEST. Results: From the results of motor tests it is obvious that the efficiency of pupils from special basic schools in both age categories was lower in comparison with pupils from basic schools. But these differences were mostly not statistically significant. The biggest heterogeneity was manifested in the group of boys from special basic schools, especially in run disciplines of 14-year category. Girls from special basic schools reached standard or substandard performances while performances of boys were usually ordinary. Only results in 12-minute run were below the average. Key words: Special basic school, mild mental retardation, physical education with disabled people, motor capacity, UNIFITTESTs 6-60en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyziologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013583570106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV