Show simple item record

Perception of newsworthiness values amongfemale journalists and female public relations officers
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorZáveská, Dominika
dc.date.accessioned2017-04-27T03:16:39Z
dc.date.available2017-04-27T03:16:39Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33958
dc.description.abstractPráce se zabývá vztahem genderu a zpravodajských hodnot. Shromažďuje teoretické podklady k analýze a pomocí kvalitativních a kvantitativních metod se snaží prozkoumat vnímání zpravodajských hodnot a procesu výběru zpráv mezi novinářkami a pracovnicemi public relations. Zjišťuje, zda mezi nimi existují nějaké rozdíly a jaké rozdíly to jsou a co je jejich příčinou. Některé výzkumníci či výzkumnice předpokládají rozdíly v hodnotovém sytému těchto žen - ženy pracující ve zpravodajství mají údajně více maskulinní perspektivu a vlastnosti, jež jsou přisuzovány spíše mužům (ať už jako výsledek socializace do profese, či jako osobní charakteristiku). První část výzkumu se skládá z dotazníkového šetření, které zjišťuje některé demografické a profesní charakteristiky a také hodnocení zpravodajských hodnot a témat. Kvantitativní analýza výsledků naznačila určité mírné rozdíly v charakteristikách i hodnocení kritérií a témat. Některé rozdíly by bylo možné chápat jako potvrzení výše zmíněného předpokladu. Jiné lze přisoudit odlišné povaze obou profesí. Dalším zjištěním je, že skupina public relations je v názorech a hodnoceních rozmanitější. Druhá část výzkumu, kvalitativní analýza hloubkových rozhovorů, naznačila, že z hlediska zpravodajských kritérií je význam genderu vnímám různě. Intenzita genderové...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis 'The Perception of News Values among Female Journalists and Female Public Relations Workers' is concerned with the relationship between gender and news values. It compiles theoretical basis for the analysis. Using qualitative and quantitative methods aims to examine the perception of news values and the process of news selection among female journalists and public relations workers. It reveals, whether there are some differences between these two groups, what kind of differences it is, and what the reasons that underlie them are. Some researchers assume that there are differences in the personal value system of these women - female news workers are considered to have a more masculine perspective and qualities tied mostly with men (maybe as a result of professional socialization, or as personal characteristics). The first part of research contains of a questionnaire survey, which examines some demographic and professional characteristics, as well as the evaluation of news values and topics. The quantitative analysis of its results indicates some mild differences in characteristics and in the evaluation as well. Some differences could be understood as approval to the above mentioned assumption. Other could be linked to different nature of both professions. Another finding is that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjectfeministická kritika médiícs_CZ
dc.subjectorganizační a profesní identitacs_CZ
dc.subjectidentita genderucs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.subjectfeminist media critiqueen_US
dc.subjectorganizational and professional identityen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.titleVnímání zpravodajských hodnot mezi novinářkami a pracovnicemi public relationscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId94349
dc.title.translatedPerception of newsworthiness values amongfemale journalists and female public relations officersen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
dc.identifier.aleph001289075
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vztahem genderu a zpravodajských hodnot. Shromažďuje teoretické podklady k analýze a pomocí kvalitativních a kvantitativních metod se snaží prozkoumat vnímání zpravodajských hodnot a procesu výběru zpráv mezi novinářkami a pracovnicemi public relations. Zjišťuje, zda mezi nimi existují nějaké rozdíly a jaké rozdíly to jsou a co je jejich příčinou. Některé výzkumníci či výzkumnice předpokládají rozdíly v hodnotovém sytému těchto žen - ženy pracující ve zpravodajství mají údajně více maskulinní perspektivu a vlastnosti, jež jsou přisuzovány spíše mužům (ať už jako výsledek socializace do profese, či jako osobní charakteristiku). První část výzkumu se skládá z dotazníkového šetření, které zjišťuje některé demografické a profesní charakteristiky a také hodnocení zpravodajských hodnot a témat. Kvantitativní analýza výsledků naznačila určité mírné rozdíly v charakteristikách i hodnocení kritérií a témat. Některé rozdíly by bylo možné chápat jako potvrzení výše zmíněného předpokladu. Jiné lze přisoudit odlišné povaze obou profesí. Dalším zjištěním je, že skupina public relations je v názorech a hodnoceních rozmanitější. Druhá část výzkumu, kvalitativní analýza hloubkových rozhovorů, naznačila, že z hlediska zpravodajských kritérií je význam genderu vnímám různě. Intenzita genderové...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis 'The Perception of News Values among Female Journalists and Female Public Relations Workers' is concerned with the relationship between gender and news values. It compiles theoretical basis for the analysis. Using qualitative and quantitative methods aims to examine the perception of news values and the process of news selection among female journalists and public relations workers. It reveals, whether there are some differences between these two groups, what kind of differences it is, and what the reasons that underlie them are. Some researchers assume that there are differences in the personal value system of these women - female news workers are considered to have a more masculine perspective and qualities tied mostly with men (maybe as a result of professional socialization, or as personal characteristics). The first part of research contains of a questionnaire survey, which examines some demographic and professional characteristics, as well as the evaluation of news values and topics. The quantitative analysis of its results indicates some mild differences in characteristics and in the evaluation as well. Some differences could be understood as approval to the above mentioned assumption. Other could be linked to different nature of both professions. Another finding is that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890750106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV