Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy
Motoric performance of schoolchidren from special primary school and primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33788Identifikátory
SIS: 67824
Kolekce
- Kvalifikační práce [8874]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čichoň, Rostislav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
17. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy Cíle práce: Cílem této práce bylo porovnat úroveň motorické výkonnosti žáků 8. a 9. ročníku na základní škole praktické a žáků 8. a 9. ročníku na běžné základní škole a stanovit, zda je rozdíl věcně významný. Metoda: K hodnocení úrovně motorické výkonnosti 60 žáků základní školy praktické a 60 žáků běžné základní školy v Horním Slavkově bylo použito osm motorických testů ("Hluboký předklon", "Skok daleký z místa", "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj", "Kliky ve vzporu ležmo", "Běh na 60 metrů", "Běh na 1500 metrů - chlapci", "Běh na 800 metrů - dívky"). Výsledky: Z hlediska průměrných výkonů v jednotlivých motorických testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických, s výjimkou testů "Hluboký předklon" u dívek, "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj" u dívek, "Běh na 60 metrů" u dívek. S ohledem na věcnou významnost rozdílů průměrných výkonů žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy (posuzovanou podle hodnoty Cohenova koeficientu účinku d stanovenou minimálně na 0,5) byla nižší motorická výkonnost u žáků ZŠP prokázána konkrétně u testu "Kliky ve vzporu ležmo" (u dívek d = 2,23, u chlapců d = 1,15), "Leh - sed opakovaně"...
Title of diploma work: Motoric performance of schoolchidren from special primary school and primary school. Purpose of diploma work: The purpose of this diploma work was to compare level of motoric performance between schoolchildren 8. and 9. year class in special primary school and 8. and 9. year class in primary school and determine if the different is objectively significant. Method: To evaluation level of motoric performance of 60 schoolchildren from special primary school and 60 schoolchildren from primary school in Horni Slavkov was used eight motoric tests{ "Deep trunk bend", "Long jump", "Standing - knee bending rest - press up-knee bending rest - standing", "Press ups", "Sprint 60 m distance", "Sprint 150m distance - boys", "Sprint 800 m distance - girls"} Results: From the point of view of average performance in motoric tests was proved lower motor performance of schoolchildren from special primary school just with the exception of test "Deep trunk bend" - girls, "Standing - knee bending rest - press up- knee bending rest - standing" - girls, "Sprint 60 m distance" - girls. In view of objective significance differences in average performance of schoolchildren from special primary school and schoolchildren from primary school {assessed by value of Cohen's coefficient influence d fixed...