Zobrazit minimální záznam

Magazines for women today: a shop-window of consumerism?
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorŠtudencová, Andrea
dc.date.accessioned2017-04-27T02:06:20Z
dc.date.available2017-04-27T02:06:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33703
dc.description.abstractDiplomová práce Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu? se zaměřuje na analýzu redakčních článků v časopisech Blesk pro ženy a ELLE. V obou případech jsem analyzovala ročník 2009 prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy. V této práci se snažím zjistit, do jaké míry můžeme v těchto redakčních článcích najít konzumně-orientované obsahy a do jaké míry tyto obsahy vybízejí ke konzumnímu stylu života. Dále jsem se zajímala o to, jaké hodnoty spojené s konzumním stylem života tyto časopisy spojují a jakými způsoby konzumerismus do svých článků včleňují. Prostřednictvím poznatků z odborné literatury zejména z oblastí sémiotiky, sociologie a kritických mediálních teorií dospívám k závěrům, že lákavé obrazy i podbízivé články jsou primárně zakořeněny v ekonomickém cyklu výměny zboží a služeb. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o časopisy pro ženy a o jejich ekonomické pozadí.cs_CZ
dc.description.abstractThe graduation thesis Magazines for women today: a shop-window of consumerism? focuses on analysis of editorials in periodicals Blesk pro ženy and ELLE. I analyzed the year 2009 by using qualitative content analysis. In this thesis I am trying to find out how much these editorials are engaged in consumerism and how much they are appealing to the consumer life style. I was also interested in values connected with consumerism and in the ways the consumer life style is being tied in the editorials. By using semiotic theories, sociology and critical media studies literature I am decoding that the pleasurable images and editorials are primarily rooted in the economic system of consumer goods distribution. This thesis is devoted to anyone who is interested in women's magazines and their economic background.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČasopisy pro ženycs_CZ
dc.subjectkonzumní společnostcs_CZ
dc.subjectkonzumerismuscs_CZ
dc.subjectfemininita konzumnícs_CZ
dc.subjectWomen's magazinesen_US
dc.subjectconsumer societyen_US
dc.subjectconsumerismen_US
dc.subjectconsumer femininityen_US
dc.titleČasopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId94319
dc.title.translatedMagazines for women today: a shop-window of consumerism?en_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
dc.identifier.aleph001289041
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu? se zaměřuje na analýzu redakčních článků v časopisech Blesk pro ženy a ELLE. V obou případech jsem analyzovala ročník 2009 prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy. V této práci se snažím zjistit, do jaké míry můžeme v těchto redakčních článcích najít konzumně-orientované obsahy a do jaké míry tyto obsahy vybízejí ke konzumnímu stylu života. Dále jsem se zajímala o to, jaké hodnoty spojené s konzumním stylem života tyto časopisy spojují a jakými způsoby konzumerismus do svých článků včleňují. Prostřednictvím poznatků z odborné literatury zejména z oblastí sémiotiky, sociologie a kritických mediálních teorií dospívám k závěrům, že lákavé obrazy i podbízivé články jsou primárně zakořeněny v ekonomickém cyklu výměny zboží a služeb. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o časopisy pro ženy a o jejich ekonomické pozadí.cs_CZ
uk.abstract.enThe graduation thesis Magazines for women today: a shop-window of consumerism? focuses on analysis of editorials in periodicals Blesk pro ženy and ELLE. I analyzed the year 2009 by using qualitative content analysis. In this thesis I am trying to find out how much these editorials are engaged in consumerism and how much they are appealing to the consumer life style. I was also interested in values connected with consumerism and in the ways the consumer life style is being tied in the editorials. By using semiotic theories, sociology and critical media studies literature I am decoding that the pleasurable images and editorials are primarily rooted in the economic system of consumer goods distribution. This thesis is devoted to anyone who is interested in women's magazines and their economic background.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV