Show simple item record

Child with Visual Impairment in Czech Classes in Primary School
dc.contributor.advisorPišlová, Simona
dc.creatorKoloburdová, Anna
dc.date.accessioned2017-04-27T01:40:16Z
dc.date.available2017-04-27T01:40:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33619
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo vytvoření hmatových materiálů a knihy - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký do hodin českého jazyka na prvním stupni základní školy. Do cílové skupiny spadají jak děti s těžkým zrakovým postižením, tak ale i jejich vidící spolužáci. Výukové materiály se dají prohlížet hmatem a zrakem současně. Tyto materiály jsem záměrně tvořila pro obě skupiny. Představují jeden z účinných prostředků, jak odstraňovat bariéry mezi oběma stranami, protože umožňují jejich společnou spolupráci. Materiály byly současně koncipované jako pomůcky speciální péče. Zpracovala jsem vybraná témata z učiva jazykové výchovy dle RVP ZV. V teoretické části ukazuji legislativní rámec integrace dětí s těžkým zrakovým postižením a nutnost hmatové výchovy v hodině českého jazyka. Dále popisuji zpracovaná témata z učiva jazykové výchovy. Zaměřím na pravidla, podle kterých mají být hmatové materiály zhotovovány dle zásad haptizace a uplatňování multisenzoriálního přístupu k dětem s postižením. V praktické části práce jsem se zaměřila na návrh, zhotovení a použití hmatových materiálů v praxi. K ověření jejich účelnosti jsem použila rozhovory s osobami s těžkým zrakovým postižením, které materiály vyzkoušeli. Na základě zjištění získaných z rozhovorů jsem materiály upravila do konečné podoby.cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this dissertation was creating tactile materials and books - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký, for Czech classes in primary school. The objective group were composed of both children with visual impairment and seeing children. Learning materials mean to be by both touch and sight. The materials show one of the effective devices, how to integrate seeing and visual impairment children, because both groups can use the materials. They were drafted to be an aid for special education. The materials were elaborated from curriculum guidelines of language education according to RVP ZV. The theoretical part of this dissertation demonstrates a legislative frame work for integration children with visual impairment and the necessity of tactile education in Czech classes. It then describes rules, that are important for making tactile graphics, according to the principes of haptisation and multisensorial access for children with an impairment. The practical part of the work was creating tactile materials, that involved allowing children and try them. Six children and one adult tested the materials. they were then interviewed about the materials. Based on the interviews, the materials were minorly alfered to their final form.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDítě se zrakovým postižením v hodinách češtiny na 1.stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-09
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90431
dc.title.translatedChild with Visual Impairment in Czech Classes in Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001283067
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce bylo vytvoření hmatových materiálů a knihy - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký do hodin českého jazyka na prvním stupni základní školy. Do cílové skupiny spadají jak děti s těžkým zrakovým postižením, tak ale i jejich vidící spolužáci. Výukové materiály se dají prohlížet hmatem a zrakem současně. Tyto materiály jsem záměrně tvořila pro obě skupiny. Představují jeden z účinných prostředků, jak odstraňovat bariéry mezi oběma stranami, protože umožňují jejich společnou spolupráci. Materiály byly současně koncipované jako pomůcky speciální péče. Zpracovala jsem vybraná témata z učiva jazykové výchovy dle RVP ZV. V teoretické části ukazuji legislativní rámec integrace dětí s těžkým zrakovým postižením a nutnost hmatové výchovy v hodině českého jazyka. Dále popisuji zpracovaná témata z učiva jazykové výchovy. Zaměřím na pravidla, podle kterých mají být hmatové materiály zhotovovány dle zásad haptizace a uplatňování multisenzoriálního přístupu k dětem s postižením. V praktické části práce jsem se zaměřila na návrh, zhotovení a použití hmatových materiálů v praxi. K ověření jejich účelnosti jsem použila rozhovory s osobami s těžkým zrakovým postižením, které materiály vyzkoušeli. Na základě zjištění získaných z rozhovorů jsem materiály upravila do konečné podoby.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this dissertation was creating tactile materials and books - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký, for Czech classes in primary school. The objective group were composed of both children with visual impairment and seeing children. Learning materials mean to be by both touch and sight. The materials show one of the effective devices, how to integrate seeing and visual impairment children, because both groups can use the materials. They were drafted to be an aid for special education. The materials were elaborated from curriculum guidelines of language education according to RVP ZV. The theoretical part of this dissertation demonstrates a legislative frame work for integration children with visual impairment and the necessity of tactile education in Czech classes. It then describes rules, that are important for making tactile graphics, according to the principes of haptisation and multisensorial access for children with an impairment. The practical part of the work was creating tactile materials, that involved allowing children and try them. Six children and one adult tested the materials. they were then interviewed about the materials. Based on the interviews, the materials were minorly alfered to their final form.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV