Zobrazit minimální záznam

The development of the system of education in Czechoslovakia 1948-1989
dc.contributor.advisorVáňová, Růžena
dc.creatorZárybnický, Martin
dc.date.accessioned2017-04-27T01:39:24Z
dc.date.available2017-04-27T01:39:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33616
dc.description.abstractJméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.cs_CZ
dc.description.abstractAuthor's name: Martin Zárybnický School: Charles University in Prague, Faculty of Arts Department of Pedagogy Program: Teaching Methodology Title: The Development of the System of Education in Czechoslovakia 1948 - 1989 Consultant: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Number of pages: 79 Number of attachments: 0 Year: 2010 Key words: history, comprehensive school, Comunist Party, school system, education, laws, reports, 1948- 1989 The aim of this thesis is to describe the post-war and especially the 1948-1989 system of education in the light of the contemporary consequences. The key contents of this thesis is just the development and changes which were made in the school system by the Communist Party because of political and ideological reasons. Except of the aspect mentioned above, it is also focused on the development of the educational content, education of teachers and other related topics. As the whole, the thesis is a balanced report on this specific period of the history of education in the Czech republic, or more precisely Czechoslovakia.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdějinycs_CZ
dc.subjectjednotná školacs_CZ
dc.subjectKSČcs_CZ
dc.subjectškolská soustavacs_CZ
dc.subjectsocialistické školstvícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákonycs_CZ
dc.subjectzprávycs_CZ
dc.subject1948-1989cs_CZ
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectcomprehensive schoolen_US
dc.subjectComunist Partyen_US
dc.subjectschool systemen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectlawsen_US
dc.subjectreportsen_US
dc.subject1948-1989en_US
dc.titleVývoj školství v ČSR v období 1948-1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-01
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99815
dc.title.translatedThe development of the system of education in Czechoslovakia 1948-1989en_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001292897
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.cs_CZ
uk.abstract.enAuthor's name: Martin Zárybnický School: Charles University in Prague, Faculty of Arts Department of Pedagogy Program: Teaching Methodology Title: The Development of the System of Education in Czechoslovakia 1948 - 1989 Consultant: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Number of pages: 79 Number of attachments: 0 Year: 2010 Key words: history, comprehensive school, Comunist Party, school system, education, laws, reports, 1948- 1989 The aim of this thesis is to describe the post-war and especially the 1948-1989 system of education in the light of the contemporary consequences. The key contents of this thesis is just the development and changes which were made in the school system by the Communist Party because of political and ideological reasons. Except of the aspect mentioned above, it is also focused on the development of the educational content, education of teachers and other related topics. As the whole, the thesis is a balanced report on this specific period of the history of education in the Czech republic, or more precisely Czechoslovakia.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012928970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV