Show simple item record

Parent's criteria for the choice of a kindergarten
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorKöksal, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-27T01:31:46Z
dc.date.available2017-04-27T01:31:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33594
dc.description.abstractDiplomová práce je teoreticko-empirická. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk dětí, co je pro děti v tomto věku charakteristické, jejich potřeby, vývojová specifika. S tímto by pak úzce měly souviset požadavky rodičů na vhodnou mateřskou školu pro jejich dítě. Jak by mateřská škola podle rodičů měla vypadat, co splňovat, jak s jejich dětmi pracovat. Jsou zde zákony a vyhlášky, které jsou pro předškolní vzdělávání směrodatné, kterými se každá škola musí řídit a také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání- kurikulární dokument, který nastiňuje státem dané podmínky pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě seznam existujících typů mateřských škol, co je jejich záměrem, v čem jsou typické a čím se odlišují od ostatních. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření zaměřené na rodičovská kritéria výběru mateřských škol obohacené o individuální rozhovor jednoho z rodičů a o rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Zde se dozvíme, jak situaci vidí ty, které jsou s touto problematikou v denním kontaktu. Na úplném závěru práce je objektivní shrnutí a interpretace zjištěných dat a proveden závěr šetření. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda si rodiče v dnešní době vybírají mateřskou školu dle určitých kritérií. Jaká kritéria jsou pro ně stěžejní, jak by pro ně ideální mateřská...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is a theoretical and empirical. The theoretical part is aimed at pre-school age children, what is for children in this age characteristics, their needs, development specifics. With this would be closely linked to parents' demands for a suitable nursery school for their child. How to kindergarten with their parents should look to meet you, how to work with their children. There are laws and regulations that are standard for pre-school education, which every school must follow and the general educational program for pre-education curriculum, which outlines the state requirements for pre-school education. Finally, a list of existing types of nursery schools, what is their intention, in what is typical and what is different from others. In the empirical part the survey focused on parental selection criteria for nursery schools enriched by individual interview of one of the parents and interviews with the director of nursery school. Here's how they see the situation of those with this issue in daily contact. At the very end of the work is an objective summary and interpretation of data and made its findings. The main aim of the thesis is to find out whether parents set their own criteria for the choice of kindergarten and also defines/describes which criteria are the most important, how the perfect...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRodičovská kritéria pro výběr mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-02
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99955
dc.title.translatedParent's criteria for the choice of a kindergartenen_US
dc.contributor.refereeVítečková, Michaela
dc.identifier.aleph001367038
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je teoreticko-empirická. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk dětí, co je pro děti v tomto věku charakteristické, jejich potřeby, vývojová specifika. S tímto by pak úzce měly souviset požadavky rodičů na vhodnou mateřskou školu pro jejich dítě. Jak by mateřská škola podle rodičů měla vypadat, co splňovat, jak s jejich dětmi pracovat. Jsou zde zákony a vyhlášky, které jsou pro předškolní vzdělávání směrodatné, kterými se každá škola musí řídit a také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání- kurikulární dokument, který nastiňuje státem dané podmínky pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě seznam existujících typů mateřských škol, co je jejich záměrem, v čem jsou typické a čím se odlišují od ostatních. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření zaměřené na rodičovská kritéria výběru mateřských škol obohacené o individuální rozhovor jednoho z rodičů a o rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Zde se dozvíme, jak situaci vidí ty, které jsou s touto problematikou v denním kontaktu. Na úplném závěru práce je objektivní shrnutí a interpretace zjištěných dat a proveden závěr šetření. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda si rodiče v dnešní době vybírají mateřskou školu dle určitých kritérií. Jaká kritéria jsou pro ně stěžejní, jak by pro ně ideální mateřská...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is a theoretical and empirical. The theoretical part is aimed at pre-school age children, what is for children in this age characteristics, their needs, development specifics. With this would be closely linked to parents' demands for a suitable nursery school for their child. How to kindergarten with their parents should look to meet you, how to work with their children. There are laws and regulations that are standard for pre-school education, which every school must follow and the general educational program for pre-education curriculum, which outlines the state requirements for pre-school education. Finally, a list of existing types of nursery schools, what is their intention, in what is typical and what is different from others. In the empirical part the survey focused on parental selection criteria for nursery schools enriched by individual interview of one of the parents and interviews with the director of nursery school. Here's how they see the situation of those with this issue in daily contact. At the very end of the work is an objective summary and interpretation of data and made its findings. The main aim of the thesis is to find out whether parents set their own criteria for the choice of kindergarten and also defines/describes which criteria are the most important, how the perfect...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013670380106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV