Zobrazit minimální záznam

Legal status of performing artist
dc.contributor.advisorŽikovská, Petra
dc.creatorReichert, Michal
dc.date.accessioned2017-04-27T01:18:47Z
dc.date.available2017-04-27T01:18:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33562
dc.description.abstractResumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.cs_CZ
dc.description.abstractSynopsis This thesis is focused on the rights, which accompany the performer. Does not aim to focus on the details of individual institutions, but rather to organize informations about the rights attaching to the performer and artistic performance. In four chapters the author tries to depict these rights since their inception, since the creation of an artistic performance to the moment when the performance become a part of public domain, as well as the right to the these free artistic performances. The first chapter is an introduction to the subject, defines the legal concepts - an author, performer, author's work, artistic performance etc. and also covers the concept non- legal - art, in spite of its abstractness, to author of this thesis seems to be crucial in the legal definition of a performer. The second chapter deals with the own performer's rights, property and personality rights and their duration. In the third chapter the autor drala with legal representation of performers by common agent, who represents performers when dealing with the rights to jointly created performance. Furthermore, in the sekond part of this chapter focuses on a different type of legal representation: mandatáry manager collective rights and collective management in general. The last, fourth chapter describes the use of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectvýkonný uměleccs_CZ
dc.subjectumělecký výkoncs_CZ
dc.subjectperforming artisten_US
dc.subjectartistic performanceen_US
dc.titlePrávní postavení výkonného umělcecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-24
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109375
dc.title.translatedLegal status of performing artisten_US
dc.contributor.refereeDobřichovský, Tomáš
dc.identifier.aleph001362840
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.cs_CZ
uk.abstract.enSynopsis This thesis is focused on the rights, which accompany the performer. Does not aim to focus on the details of individual institutions, but rather to organize informations about the rights attaching to the performer and artistic performance. In four chapters the author tries to depict these rights since their inception, since the creation of an artistic performance to the moment when the performance become a part of public domain, as well as the right to the these free artistic performances. The first chapter is an introduction to the subject, defines the legal concepts - an author, performer, author's work, artistic performance etc. and also covers the concept non- legal - art, in spite of its abstractness, to author of this thesis seems to be crucial in the legal definition of a performer. The second chapter deals with the own performer's rights, property and personality rights and their duration. In the third chapter the autor drala with legal representation of performers by common agent, who represents performers when dealing with the rights to jointly created performance. Furthermore, in the sekond part of this chapter focuses on a different type of legal representation: mandatáry manager collective rights and collective management in general. The last, fourth chapter describes the use of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.identifier.lisID990013628400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV