Problémy náhradní rodinné péče v České republice
Problems of substitute family care in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33431Identifikátory
SIS: 100189
Kolekce
- Kvalifikační práce [22606]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
31. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Náhradní rodinná péče, Adopce, Pěstounská péče, Sociální pracovníciKlíčová slova (anglicky)
Substitute family care, Adoption, Foster care, Social workersTato diplomová práce se v teoretické části zabývá popisem náhradní rodinné péče a jejích forem. Na začátku je zdůrazněna důležitost rodinné péče pro vývoj dítěte. Dále je popsána legislativa týkající se náhradní rodinné péče a také podmínky nutné pro její zprostředkování. V teoretické části je též popsána historie náhradní rodinné péče u nás i ve vybraných státech a dále některé slabé stránky daného systému. Druhou částí práce je empirický výzkum mezi několika vybranými sociálními pracovníky pracujícími v oboru náhradní rodinné péče. Cílem tohoto výzkumu je zjištění názoru respondentů na jejich vzdělávání a potřebné osobnostní předpoklady pro dobré vykonávání jejich profese.
Theoretical part of this thesis deals with description of substitutional family care and its types. Importance of family care for child's development is emphasized at the beginning of the thesis. Further legislation of the substitutional family care and also terms of its mediation are described. The theoretical part deals with history of the substitutional family care in our country and also in other countries. Then some weaknesses of the substitutional family care and its system are mentioned. Second part of the thesis contains research with several chosen caseworkers who work in branch of the substitutional family care. Detection of respondents' opinions about education and personality predispositions for good practise of profession is the aim of the research.