Show simple item record

Theory and Practice with Children with Specific Needs
dc.contributor.advisorPokorná, Věra
dc.creatorMorávková, Simona
dc.date.accessioned2017-03-17T11:54:21Z
dc.date.available2017-03-17T11:54:21Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3332
dc.description.abstractŠkolní neúspěchy dětí jsou z velkých témat pedagogické a psychologické literatury ve všech civilizovaných zemích. Od konce 60. let si mnozí odborníci uvědomují, že náprava poruch učení a chování se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat chování jednotlivého dítěte celostně, ve všech souvislostech. To je nový, průkopnický obrat. Pak se již nemluví o poruchách, které se třídí a hledají se jejich nápravná řešení. Například co dělat, když dítě zaměňuje při psaní písmena, při čtení těžce slabikuje, popřípadě lže. podvádí, šaškuje, mluví sprostě, trucuje nebo krade. Moje práce by měla být motivací k jinému přístupu k dítěti, to předpokládá jiný způsob myšlení. Ve středu zájmu je dítě, jeho sociální situace, jeho jedinečné postavení ve třídě. V rodině, mezi vrstevníky, jeho vztah k učení, jeho způsoby práce apod. Je nutné s dítětem pracovat jako s neopakovatelným jedincem.cs_CZ
dc.description.abstractBad succes of children is one of the most common topics of pedagogical and psychological literature in all the civilizated countries. Since sixties experts hav realised that the remedy oťall kinds of defects shouldn't be orientated only on children's behaviour, but on their globál condition. This should be an importatnt turnaround. Since then vve don't use a term: "disorder", byt vve ťocus on iťs solution itselť. For example vvhat to do vvhen a pupil switches letters while vvriting, has problems with reading, or even is difficult to control, cheats, steals things. My essay could be a kong of motivation to give the children more time, trying to get to knovv them better. The most imortatnt thing is chilďs sociál situation and iťs position in group, family, school. We should also try to fing out its way of communication. Iťs neccesary to communicate with a pupil as an individual.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTeorie a praxe s dětmi se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20291
dc.title.translatedTheory and Practice with Children with Specific Needsen_US
dc.contributor.refereeMichalová, Zdena
dc.identifier.aleph001864165
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csŠkolní neúspěchy dětí jsou z velkých témat pedagogické a psychologické literatury ve všech civilizovaných zemích. Od konce 60. let si mnozí odborníci uvědomují, že náprava poruch učení a chování se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat chování jednotlivého dítěte celostně, ve všech souvislostech. To je nový, průkopnický obrat. Pak se již nemluví o poruchách, které se třídí a hledají se jejich nápravná řešení. Například co dělat, když dítě zaměňuje při psaní písmena, při čtení těžce slabikuje, popřípadě lže. podvádí, šaškuje, mluví sprostě, trucuje nebo krade. Moje práce by měla být motivací k jinému přístupu k dítěti, to předpokládá jiný způsob myšlení. Ve středu zájmu je dítě, jeho sociální situace, jeho jedinečné postavení ve třídě. V rodině, mezi vrstevníky, jeho vztah k učení, jeho způsoby práce apod. Je nutné s dítětem pracovat jako s neopakovatelným jedincem.cs_CZ
uk.abstract.enBad succes of children is one of the most common topics of pedagogical and psychological literature in all the civilizated countries. Since sixties experts hav realised that the remedy oťall kinds of defects shouldn't be orientated only on children's behaviour, but on their globál condition. This should be an importatnt turnaround. Since then vve don't use a term: "disorder", byt vve ťocus on iťs solution itselť. For example vvhat to do vvhen a pupil switches letters while vvriting, has problems with reading, or even is difficult to control, cheats, steals things. My essay could be a kong of motivation to give the children more time, trying to get to knovv them better. The most imortatnt thing is chilďs sociál situation and iťs position in group, family, school. We should also try to fing out its way of communication. Iťs neccesary to communicate with a pupil as an individual.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV