Show simple item record

Education and Perspectives of the Youth and Adults with Intellectual Disabilities in Employment
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorKuřilová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-26T22:49:06Z
dc.date.available2017-04-26T22:49:06Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33034
dc.description.abstractUniverzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis "Educational and occupational perspektive of adolescents and adult people with disabilities" outlines the educational system for the people with disabilites, their employment and work placement options. Characteristics of the Waldorf Elementary and High school points out specialities and attitudes of the Waldofr's pedagogy and anthroposophic view towards the people with disabilities with the aim to present its implication on the posibilities of the people with disabilities on the following education and work placement. The outcome of the questionaire placed in Waldorf elementary and high school reflects the assertion of graduates after leaving the school, interviews with teachers of practical traning and the head of the workshop Jinan. The aim of this thesis is to emphasizes the importance of education and work placement for the people with disabilities, necessary in order to cultivate and enrich their lives.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčlověk s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectprácecs_CZ
dc.subjectzaměstnávánícs_CZ
dc.subjectwaldorfská pedagogikacs_CZ
dc.subjectantroposofiecs_CZ
dc.subjectlegislativacs_CZ
dc.subjectpeople with mental disabilitiesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectemploymenten_US
dc.subjectWaldorf educationen_US
dc.subjectanthroposophyen_US
dc.subjectlegislationen_US
dc.titleVzdělávání a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98217
dc.title.translatedEducation and Perspectives of the Youth and Adults with Intellectual Disabilities in Employmenten_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001283549
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis "Educational and occupational perspektive of adolescents and adult people with disabilities" outlines the educational system for the people with disabilites, their employment and work placement options. Characteristics of the Waldorf Elementary and High school points out specialities and attitudes of the Waldofr's pedagogy and anthroposophic view towards the people with disabilities with the aim to present its implication on the posibilities of the people with disabilities on the following education and work placement. The outcome of the questionaire placed in Waldorf elementary and high school reflects the assertion of graduates after leaving the school, interviews with teachers of practical traning and the head of the workshop Jinan. The aim of this thesis is to emphasizes the importance of education and work placement for the people with disabilities, necessary in order to cultivate and enrich their lives.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012835490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV