Show simple item record

Cube Buildings in Primary School Geometry
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorAsarlidu, Sofia
dc.date.accessioned2017-04-26T22:45:57Z
dc.date.available2017-04-26T22:45:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33019
dc.description.abstractTato diplomová práce je věnována krychlovým tělesům a jejich využití v geometrii na 1. st. ZŠ, a to především z hlediska cíleného rozvíjení prostorové představivosti dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení několika klíčových pojmů souvisejících s prostorovou představivostí, podrobně charakterizuje prostředí krychlových těles a práci v něm. Praktickou část práce tvoří evidence a analýza experimentů realizovaných v průběhu několika měsíců s dětmi ze dvou čtvrtých tříd, nejprve v podmínkách běžné výuky, poté v individuálních sezeních. Tato část také udává výčet a popis vypozorovaných fenoménů i s pokusem o jejich vysvětlení.cs_CZ
dc.description.abstractSynopsis The thesis is concerned to cube solids and their use in primary school geometry. The main direction of the thesis is the development of children's spatial visualisation. The first part contains the explanation of key words in connected to spatial vizualization. I describe the environment of cube solids and work with them in various tasks. The second part includes records and analyses of my experiments, which were realized at two fourth grade classes within several months. First experiments were realized within regular lessons, later experiments in individual meetings. Analysing the experiments I identified and described several cognitive phenomena which I tried to explain in the conclusion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkrychlové stavbycs_CZ
dc.subjectkrychlová tělesacs_CZ
dc.subjectprostorová představivostcs_CZ
dc.subjectgeometrické jazykycs_CZ
dc.subjectplán krychlové stavbycs_CZ
dc.subjectzápis konstrukce stavbycs_CZ
dc.subjectpravoúhlé průměty stavbycs_CZ
dc.subjectcube buildingsen_US
dc.subjectcube solidsen_US
dc.subjectspatial vizualizationen_US
dc.subjectgeometrical languagesen_US
dc.subjectplan of a cube buildingen_US
dc.subjectrecord of construction of a cube buildingen_US
dc.subjectorthogonal projection of a cube buildingen_US
dc.titleKrychlové stavby v geometrii na 1. st. ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-05
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96467
dc.title.translatedCube Buildings in Primary School Geometryen_US
dc.contributor.refereeKloboučková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001283548
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je věnována krychlovým tělesům a jejich využití v geometrii na 1. st. ZŠ, a to především z hlediska cíleného rozvíjení prostorové představivosti dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení několika klíčových pojmů souvisejících s prostorovou představivostí, podrobně charakterizuje prostředí krychlových těles a práci v něm. Praktickou část práce tvoří evidence a analýza experimentů realizovaných v průběhu několika měsíců s dětmi ze dvou čtvrtých tříd, nejprve v podmínkách běžné výuky, poté v individuálních sezeních. Tato část také udává výčet a popis vypozorovaných fenoménů i s pokusem o jejich vysvětlení.cs_CZ
uk.abstract.enSynopsis The thesis is concerned to cube solids and their use in primary school geometry. The main direction of the thesis is the development of children's spatial visualisation. The first part contains the explanation of key words in connected to spatial vizualization. I describe the environment of cube solids and work with them in various tasks. The second part includes records and analyses of my experiments, which were realized at two fourth grade classes within several months. First experiments were realized within regular lessons, later experiments in individual meetings. Analysing the experiments I identified and described several cognitive phenomena which I tried to explain in the conclusion.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV