Show simple item record

Comparison between educational methods and organizational teaching styles of a second language within the scope of the compulsory education and the education in a leisure time
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorSobková, Ladislava
dc.date.accessioned2017-04-26T22:41:32Z
dc.date.available2017-04-26T22:41:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32998
dc.description.abstractNázev: Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké metody a organizační formy výuky mají podíl na zvyšování efektivity výuky a osvojení cizího jazyka a jaké další faktory na studenty ve výuce mají vliv. K tomuto účelu je východiskem teoretická část práce, která představuje teoretické pohledy na motivaci ke studiu, roli, jakou při ní hraje organizace výuky, používané metody, hodnocení práce studentů a osobnost vyučujícího, jak je popisuje odborná literatura. Praktická část pak uvádí závěry získané prostřednictvím dotazníků, diskusí a rozhovorů vedených se studenty a vyučujícími. Nabízí tak jejich pohledy na faktory ovlivňující efektivitu výuky, které porovnávali v rámci výuky na středních školách a výuky v pomaturitním studiu na školách jazykových. Jako stěžejní se tak ukázala být kvalita výuky, respektování studentů a jejich vzdělávacích potřeb a propojení výuky s praxí. Klíčová slova: metody výuky, organizační formy výuky, žák, učitel, motivace, efektivitacs_CZ
dc.description.abstractTitle: Comparison between educational methods and organizational teaching styles of a second language within the scope of the compulsory education and the education in a leisure time Abstract: This diploma thesis deals with the topic of educational methods and organizational teaching styles and their contribution to the effectiveness of second language teaching and learning. It also concerns with other circumstances that influence students in their learning. The theoretical basis for this purpose is provided by the theoretical part that introduces theoretical views on student's motivation, the role represented by teaching organization, applied methods, assessment of students and the personality of a teacher as described in professional literature. The practical part presents conclusions that were reached by questionnaires, discussions and interviews realized with students and teachers. It offers their opinions of factors influencing the effectiveness of teaching that they compared within the scope of the high school education and the education realized by language schools in the form of post- graduate classes. Teaching quality, respect for students and their educational needs and the emphasis on connection of teaching and practice proved crucial. Key terms: educational methods, organizational teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmetody výukycs_CZ
dc.subjectorganizační formy výukycs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectefektivitacs_CZ
dc.subjecteducational methodsen_US
dc.subjectorganizational teaching stylesen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecteffectivenessen_US
dc.titlePorovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném časecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70382
dc.title.translatedComparison between educational methods and organizational teaching styles of a second language within the scope of the compulsory education and the education in a leisure timeen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph001283064
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké metody a organizační formy výuky mají podíl na zvyšování efektivity výuky a osvojení cizího jazyka a jaké další faktory na studenty ve výuce mají vliv. K tomuto účelu je východiskem teoretická část práce, která představuje teoretické pohledy na motivaci ke studiu, roli, jakou při ní hraje organizace výuky, používané metody, hodnocení práce studentů a osobnost vyučujícího, jak je popisuje odborná literatura. Praktická část pak uvádí závěry získané prostřednictvím dotazníků, diskusí a rozhovorů vedených se studenty a vyučujícími. Nabízí tak jejich pohledy na faktory ovlivňující efektivitu výuky, které porovnávali v rámci výuky na středních školách a výuky v pomaturitním studiu na školách jazykových. Jako stěžejní se tak ukázala být kvalita výuky, respektování studentů a jejich vzdělávacích potřeb a propojení výuky s praxí. Klíčová slova: metody výuky, organizační formy výuky, žák, učitel, motivace, efektivitacs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparison between educational methods and organizational teaching styles of a second language within the scope of the compulsory education and the education in a leisure time Abstract: This diploma thesis deals with the topic of educational methods and organizational teaching styles and their contribution to the effectiveness of second language teaching and learning. It also concerns with other circumstances that influence students in their learning. The theoretical basis for this purpose is provided by the theoretical part that introduces theoretical views on student's motivation, the role represented by teaching organization, applied methods, assessment of students and the personality of a teacher as described in professional literature. The practical part presents conclusions that were reached by questionnaires, discussions and interviews realized with students and teachers. It offers their opinions of factors influencing the effectiveness of teaching that they compared within the scope of the high school education and the education realized by language schools in the form of post- graduate classes. Teaching quality, respect for students and their educational needs and the emphasis on connection of teaching and practice proved crucial. Key terms: educational methods, organizational teaching...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV