Show simple item record

Kindergartens as a public service
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorHeringová, Magdalena
dc.date.accessioned2017-04-26T22:38:18Z
dc.date.available2017-04-26T22:38:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32984
dc.description.abstractResumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on providing pre-kindergarten education as a public service. The theoretical part deals with the characteristics of the parent school as educational institutions, legislative pre-school education and the role of the state as a public service provider of preschool education, the means of financing and providing services based on the founder's position of pre-school, the family as a partner in the educational impact. The practical part is based on research in two kindergartens. The portion of research findings confirmed that the parents understand the provision of preschool education in kindergartens as a public service, and consider state funding of preschool education for granted. The survey showed that what is provided the extra by kindergarten, parents understand the guaranteed services, without realizing that these services at kindergarten are beyond the educational work in kindergartens. Nursery school wants to draw attention to themselves, to get more students in the competition. According to the Framework Educational Programme for the provision of preschool education school activities is not a public service.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectveřejná služba ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectveřejný rozpočetcs_CZ
dc.subjectzřizovatelécs_CZ
dc.subjectfinancování mateřských školcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpublic service in educationen_US
dc.subjectpublic budgeten_US
dc.subjectfoundersen_US
dc.subjectfunding in the kindergartensen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.titleMateřská škola jako veřejná službacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-07
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97938
dc.title.translatedKindergartens as a public serviceen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001284436
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csResumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on providing pre-kindergarten education as a public service. The theoretical part deals with the characteristics of the parent school as educational institutions, legislative pre-school education and the role of the state as a public service provider of preschool education, the means of financing and providing services based on the founder's position of pre-school, the family as a partner in the educational impact. The practical part is based on research in two kindergartens. The portion of research findings confirmed that the parents understand the provision of preschool education in kindergartens as a public service, and consider state funding of preschool education for granted. The survey showed that what is provided the extra by kindergarten, parents understand the guaranteed services, without realizing that these services at kindergarten are beyond the educational work in kindergartens. Nursery school wants to draw attention to themselves, to get more students in the competition. According to the Framework Educational Programme for the provision of preschool education school activities is not a public service.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV