Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy
Personal and social education in a constructivist-oriented teaching of mathematics at the 2nd level of primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32968Identifiers
Study Information System: 97998
Collections
- Kvalifikační práce [19087]
Author
Advisor
Referee
Vondrová, Naďa
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
matematika, sociální a osobnostní výchova, konstruktivismusKeywords (English)
mathematics, personal and social education, constructivismDiplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění osobnostní a sociální výchovy ve vyučování matematiky a navrhnout výukové aktivity, které by propojení těchto oblastí ukázaly. Stěžejní částí práce jsou právě tyto vytvořené aktivity. Všechny byly vyzkoušeny v praxi a následně evaluovány.
This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal and social education in mathematics teaching and to suggest learning activities that show interlinking of these regions. The main section is being created by these activities. All have been tested in practice and subsequently evaluated.