Didaktika profesního vzdělávání
Didactic of vocationally education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32946Identifikátory
SIS: 97198
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlínová, Ivana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Didaktika, profesní vzdělávání, vzdělávání dospělých, lektor, didaktický proces, didaktické metody, didaktické formyKlíčová slova (anglicky)
Didactics, vocational education, adult education, lector, didactic process, didactic methods, didactic formsDiplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
The thesis is divided into two parts. The first deals with the theoretical view of the vocational education, its development and specifics. The next section describes the differences between education of adults and children. Then the work is focused on the personality of the lector and didactic process, its aims, methods, forms and tools. To conclude the theoretical part summarizes the principle of feedback. The second part is summarized of research where respondents are lectors themselves. From research we know how much are they competent to exercise the profession of lecturers from the point of view of teaching, respectively didactic. The research used the questionnaire with closed and open questions.