Zobrazit minimální záznam

Elements of the pharmaceutics as the inspiration for teaching chemistry
dc.contributor.advisorHolada, Karel
dc.creatorZachariášová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-26T22:17:53Z
dc.date.available2017-04-26T22:17:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32890
dc.description.abstractSOUHRN A KLÍČOVÁ SLOVA Rigorózní práce je věnována školním chemickým experimentům, které jsou inspirovány farmacií. Hlavním výstupem práce je kartotéka návodů pro pokusy, které jsou využitelné ve výuce chemie na středních a vyšších školách, případně v zájmovém školství, a které jsou úzce svázány s různými odvětvími farmacie, využívají farmaceutické suroviny, výrobní postupy či technologie. V úvodu práce je pojednáno o současném pojetí výuky chemie v rámcových vzdělávacích programech, o metodách a formách výuky chemie a o specifické metodě výuky chemie, kterou je školní chemický experiment. V další části práce jsou popsány literární i jiné zdroje, ze kterých byly náměty čerpány a jsou zde uvedeny kontakty na firmy, kde se dají zakoupit farmaceutické suroviny. Stručně je shrnuta problematika bezpečné práce s chemickými látkami ve vztahu k výuce ve škole. Klíčová slova: pokus; chemie; farmacie; chemické látky; farmaceutické suroviny; bezpečnost práce; inspirace; motivace; metody a formy výuky; lék, léčivocs_CZ
dc.description.abstractAND KEYWORDS This thesis deals with school chemistry experiments that are inspired by pharmacy. The main goal is to create a chemistry experiment set containing instructions for experiments applicable to teaching chemistry at secondary schools or colleges or during leisure time. These experiments are closely connected to various branches of pharmacy. Pharmaceutical substances, industrial processes and technologies are used in them. The introduction of this thesis concentrates on the teaching of chemistry conceptions within the present educational framework, specifically on the methods and forms of teaching as well as on the specific methods of teaching chemistry i. e. chemistry experiments. References to sources of professional and other literature will be mentioned in the main body of the thesis. The enclosed company contacts point to the companies that have pharmaceutical substance at their disposal for school supply and usage. Finally, safety instructions for dangerous chemical substances in relation to school education will be briefly summarized. Keywords: experiment; chemistry; pharmacy; chemical substances; drug; safety at work; inspiration; motivation; methods and forms of teaching; medicine; pharmaceutical productsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePrvky farmacie jako inspirace pro výuku chemiecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-09
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91592
dc.title.translatedElements of the pharmaceutics as the inspiration for teaching chemistryen_US
dc.contributor.refereeLiška, František
dc.identifier.aleph001379245
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csSOUHRN A KLÍČOVÁ SLOVA Rigorózní práce je věnována školním chemickým experimentům, které jsou inspirovány farmacií. Hlavním výstupem práce je kartotéka návodů pro pokusy, které jsou využitelné ve výuce chemie na středních a vyšších školách, případně v zájmovém školství, a které jsou úzce svázány s různými odvětvími farmacie, využívají farmaceutické suroviny, výrobní postupy či technologie. V úvodu práce je pojednáno o současném pojetí výuky chemie v rámcových vzdělávacích programech, o metodách a formách výuky chemie a o specifické metodě výuky chemie, kterou je školní chemický experiment. V další části práce jsou popsány literární i jiné zdroje, ze kterých byly náměty čerpány a jsou zde uvedeny kontakty na firmy, kde se dají zakoupit farmaceutické suroviny. Stručně je shrnuta problematika bezpečné práce s chemickými látkami ve vztahu k výuce ve škole. Klíčová slova: pokus; chemie; farmacie; chemické látky; farmaceutické suroviny; bezpečnost práce; inspirace; motivace; metody a formy výuky; lék, léčivocs_CZ
uk.abstract.enAND KEYWORDS This thesis deals with school chemistry experiments that are inspired by pharmacy. The main goal is to create a chemistry experiment set containing instructions for experiments applicable to teaching chemistry at secondary schools or colleges or during leisure time. These experiments are closely connected to various branches of pharmacy. Pharmaceutical substances, industrial processes and technologies are used in them. The introduction of this thesis concentrates on the teaching of chemistry conceptions within the present educational framework, specifically on the methods and forms of teaching as well as on the specific methods of teaching chemistry i. e. chemistry experiments. References to sources of professional and other literature will be mentioned in the main body of the thesis. The enclosed company contacts point to the companies that have pharmaceutical substance at their disposal for school supply and usage. Finally, safety instructions for dangerous chemical substances in relation to school education will be briefly summarized. Keywords: experiment; chemistry; pharmacy; chemical substances; drug; safety at work; inspiration; motivation; methods and forms of teaching; medicine; pharmaceutical productsen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013792450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV