Zobrazit minimální záznam

Writing of Prechool Age Children
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorHolá, Andrea
dc.date.accessioned2017-04-26T21:00:25Z
dc.date.available2017-04-26T21:00:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32575
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zaměřila na písmo u předškolních dětí a jeho vývoj v kontextu teorie argentinské psycholožky E. Ferreiro a jejích spolupracovníků, která má své kořeny v Piagetově genetické epistemologii. E. Ferreiro sledovala a následně periodizovala dětské prekoncepty psaní a pravidla, která si předškolák o písmu konstruuje. Mne zajímalo, jak si s psanými úkoly poradí české děti, zda budou také uplatňovat podobná schémata, příp. v čem se bude jejich zápis lišit. Teoretická část práce je doplněna empirickým výzkumem. Setření probíhalo v mateřské škole, kde děti individuálně dostávaly písemné úkoly, které se pokoušely po svém vyřešit. Psaní doprovázel následný rozhovor nad hotovým produktem. Dětské výtvory jsem analyzovala a zařazovala k příslušným vývojovým fázím podle charakteru zadaného úkolu. Výsledky výzkumu by měly přispět především pedagogům - elementaristům, kteří by zjištěné závěry mohli zohlednit a využít v rámci výuky.cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I focused on writing for preschool children and its development in the context of the theory of Argentinian psychologists E. Ferreiro and his colleagues, which has its roots in Piaget's genetic epistemology. E. Ferreiro monitored and then developmentally organized the preconceptual ideas that preschool children have about writing and printing rules. 1 was interested in seeing whether Czech children implement a similar scheme when dealing with written tasks, and in comparing the eventual differences. The theoretical part is complemented by empirical research. The investigation was conducted in a kindergarten, where children received individual written assignments that they needed to try to solve. Writing was accompanied by a subsequent question and review session over the finished product with the children. The children's works were analyzed and assigned to the relevant developmental stages depending on the nature of the tasks. Results of my research should help educators, in particular First grade teachers who can take into account these Findings and use them in teaching processes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePísmo a jeho vývoj u předškolních dětí v pojetí E. Ferreirocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70178
dc.title.translatedWriting of Prechool Age Childrenen_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph001484593
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se zaměřila na písmo u předškolních dětí a jeho vývoj v kontextu teorie argentinské psycholožky E. Ferreiro a jejích spolupracovníků, která má své kořeny v Piagetově genetické epistemologii. E. Ferreiro sledovala a následně periodizovala dětské prekoncepty psaní a pravidla, která si předškolák o písmu konstruuje. Mne zajímalo, jak si s psanými úkoly poradí české děti, zda budou také uplatňovat podobná schémata, příp. v čem se bude jejich zápis lišit. Teoretická část práce je doplněna empirickým výzkumem. Setření probíhalo v mateřské škole, kde děti individuálně dostávaly písemné úkoly, které se pokoušely po svém vyřešit. Psaní doprovázel následný rozhovor nad hotovým produktem. Dětské výtvory jsem analyzovala a zařazovala k příslušným vývojovým fázím podle charakteru zadaného úkolu. Výsledky výzkumu by měly přispět především pedagogům - elementaristům, kteří by zjištěné závěry mohli zohlednit a využít v rámci výuky.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I focused on writing for preschool children and its development in the context of the theory of Argentinian psychologists E. Ferreiro and his colleagues, which has its roots in Piaget's genetic epistemology. E. Ferreiro monitored and then developmentally organized the preconceptual ideas that preschool children have about writing and printing rules. 1 was interested in seeing whether Czech children implement a similar scheme when dealing with written tasks, and in comparing the eventual differences. The theoretical part is complemented by empirical research. The investigation was conducted in a kindergarten, where children received individual written assignments that they needed to try to solve. Writing was accompanied by a subsequent question and review session over the finished product with the children. The children's works were analyzed and assigned to the relevant developmental stages depending on the nature of the tasks. Results of my research should help educators, in particular First grade teachers who can take into account these Findings and use them in teaching processes.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014845930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV