Kartografické hodnocení výuky regionální geografie
Cartographical Assessment of regional geography teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32564Identifikátory
SIS: 80608
Kolekce
- Kvalifikační práce [20342]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bláha, Jan Daniel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
23. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mentální mapy žáků, regionální geografie, výukaKlíčová slova (anglicky)
pupils? mental maps, regional geography, teachingCílem práce je pomocí kartografických nástrojů - mentálních map a učivových map - analyzovat roli učitele při výuce regionální geografie. Nejprve byla vybrána vhodná třída žáků základní školy, v níž bylo provedeno vlastní šetření - vyhotovení mentálních map kontinentu žáky. Při zohlednění pokud možno co nejvyššího počtu možných zdrojů ovlivnění podoby mentálních map byly získané mapy porovnány s autorem vytvořenými učivovými mapami použí-vané učebnice, čímž je dosaženo cíle práce. S ohledem na charakter řešené problematiky je důležitou součástí výsledků též jejich diskuze.
The goal of this thesis is to analyse the role of the teacher in teaching regional geography at school using cartographic tools - mental and teaching maps. Suitable class of elementary school was chosen at first and then the research was taken. The pupils had to draw their mental maps of chosen continent and complete the questionnaire. That served as a source of possible data influence or distortion in drawen maps. Then the mental and teaching maps were compared and was evaluated the role of the teacher. The important part of this thesis is the discussion of reached results.